След страхотна закуска, поднесена от нашата очарователна домакиня. Тръгнахме за първото си посещение за деня, Кутна Хора.

Името му буквално означава „изкопана планина“, а през 14 век Кутна Хора е имала важна сребърна мина (в нейните галерии са работили над 3000 души), което я е превърнало в най-проспериращия град в Кралство Бохемия. Дори имаше собствен монетен двор, където се сечеше пражкия грош (всяка монета беше 95% сребро и 5% мед).

Но през 16 век мината е изтощена и градът губи значението си. Въпреки това Кутна Хора запазва изключителен средновековен случай и поради тази причина през 1995 г. е обявена за обект на световното наследство.

Какво да правите в Кутна Хора? Основните посещения са: катедралата Санта Барбара, костница Седлец и църквата „Успение Богородично“ (също се намира в квартал Седлец). За да се насладите на тези три паметника, има различни комбинирани входове, с които можете да спестите няколко чешки крони:

• Комбиниран билет за костницата и катедралата Успение Богородично. Възрастни 110 CZK
  • Комбиниран билет за костницата, катедралата Успение Богородично и църквата Санта Барбара. Възрастни 185 CZK
  • Комбиниран билет за костницата, катедралата „Успение Богородично“, църквата „Света Барбара“ и GASK (Галерията на Централна Бохемия). Възрастни 305 CZK

костница
комбинирани билети за посещение на Кутна Хора

Пристигнахме около 10 сутринта, паркирахме в центъра на града (отне ни малко време, за да намерим място) и отидохме направо да посетим Църква на Санта Барбара, наслаждавайки се на невероятни панорамни гледки по пътя. В касата избрахме 185 CZK влизане и да се насладите!

Църквата „Света Варвара“, Кутна гора

Църквата Санта Барбара е в готически стил и е посветена на Санта Барбара, покровителка на миньорите. Строителството продължава повече от 500 години, започвайки през 1388 г. и завършвайки през 1905 г. Работите са прекъсвани на няколко пъти поради войните на хусите и липсата на финансови ресурси. И няколко изтъкнати архитекти участваха в проекта през вековете

Подобно на екстериора, интериорът му е впечатляващ.

Другите интересни места са малко далеч, така че се връщаме до колата и имаме късмета да можем да паркираме точно на входа на следващото ни посещение, Параклисът на костите Kostnice.

The Костница Седлец Той се намира в долния параклис на църквата „Всички светии“ и съдържа костите на около 40 000 души, починали от чумата през 1318 г. и по време на хуситските войни през 15 век. Първоначално телата са били погребани в гробището на църквата и когато гробището е било затворено в края на 15-ти век, ексхумираните кости са били пренесени в параклиса и съставени в пирамиди.

Костница Седлец, Кутна Хора

През 1870 г. Франтишек Ринт (нает от семейство Шварценберг) решава да подреди костите и черепите по един, да кажем, по-артистичен начин. така че днес можем да се насладим на тези „произведения на изкуството“. От декорацията на входа (с черепи в колони и огромни чаши), до всякакви невъобразими творения (пирамиди от кости, щитът на Шварценберг, огромна лампа.) Всички изградени с човешки кости. .

Може да изглежда малко зловещо, но истината е, че наистина ни хареса посещението. Единственото жалко, че лампата е в процес на изграждане и не можахме да я видим. И то е, че костите, малко по малко, се превръщат в прах и те трябва да се опитат да го запазят колкото е възможно повече.

Костница Седлец, Кутна Хора. какво заместващо лице.

В крайна сметка прекарахме добре там, правейки снимки. Разбира се, препоръчваме ви да отидете много бързо, защото мястото е малко и се запълва бързо с хора, което прави посещението малко поразително.

В непосредствена близост до костницата можете да посетите Катедрала Успение Богородично. Това ни разочарова най-много за деня, тъй като интериорът няма нищо наистина забележително. Може би единственото любопитно е, че можете да се качите до върха и да преминете през „покрива“ на църквата.

Катедрала Успение Богородично

Време е да се върнем до колата и да потеглим към замъка Конопище, въпреки че преди да пристигнем ще спрем, за да видим (само отвън) великолепното Замъкът Чески Щернберк, която някога е била едно от най-мощните укрепления в Бохемия.

Гледката към него от центъра на града си заслужава тази малка спирка.

Замъкът Чески Щернберк

Само 30 минути по-късно вече сме в Замъкът Конопище. Оставяме колата на паркинга и оттук стигаме до входа на замъка само за 10 минути пеша.

Екстериорът е в процес на изграждане и сме малко разочаровани (по време на пътуването сме виждали по-ефектни замъци). И разбира се, интериорът може да бъде посетен само с водач, така че ние просто се разхождаме наоколо, за да съзерцаваме цялата фасада, рова и градините.

Замъкът Конопище

Преди да се върнем в колата, спряхме в ресторант на пътя, "Restaurace Stara Myslivna Konopiste". Удивени сме от факта, че навън в оградена ферма има малка група много сладки елени, които радват децата, които ги хранят с парчета хляб. Но при влизането си осъзнаваме за какво са тези елени. И е, че ресторантът е специализиран в месо от дивеч. Стените са украсени отгоре надолу с пълнени животни от всякакъв вид, рога. За щастие в менюто им имаше сьомга и пиле, защото истината е, че след като видите „бамбитата“ отвън, не ви се яде такъв вид месо. Разбира се, всичко, което ядохме, беше много вкусно.

Ресторант Стара Мисливна Конопище

След тази кратка почивка се отправяме към Карлщайн, 1ч с кола. При пристигането оставяме превозното средство на главния паркинг (между другото, най-скъпият от цялото пътуване) и се разхождаме по главната улица на града, претъпкана с посетители, тераси и сергии за сувенири. а в далечината ефектният образ на замъка, който изглежда направо от приказка.

Замъкът Карлщайн

За пореден път посещението трябва да се извърши чрез управлявана верига и има няколко начина за избор. Но виждайки колко е часът и стръмният склон, по който трябва да се изкачите, за да влезете в интериора, решихме просто да се насладим на гледките отдолу, имайки сладолед.

Ако трябваше да преработя маршрута, определено щях да премахна спирката в замъка Коноспите („голямото разочарование“ от пътуването) и да избера да опитам да посетя Карлщайн отвътре.

След тази кратка, но прекрасна спирка, за последен път се качихме в колата си. Време е да го върнете на летището в определеното време и да отидете до последната ни точка от пътуването: Прага!

Как да стигнете от летището в Прага до центъра

The летище в Прага Намира се на около 20 км северно от центъра на града и има множество алтернативи за пътуване между двете точки. В нашия случай, предвид местоположението на нашия хотел, най-удобният и икономичен начин беше да вземете автобуса AE (Airport Express), която минава от летището до главната жп гара в Прага, за около 35 минути. Настаняването ни е на 5 минути пеша от една от двете междинни спирки, така че не мислим за това!

Работното време на Airport Express е:

• От летището до Прага: От 5.30 ч. До 21 ч. На всеки половин час.
  • От Прага до летището: От 5.30 ч. До 22 ч. На всеки половин час.

Има спирка и в двата терминала 1 и 2 (те са много добре посочени, не пропускате) Разбира се, нормалните билети за транспорт не работят. Това е специален билет, който струва 60 CZK и че купуваме директно в автобуса, плащайки на водача в брой. Можете да намерите повече информация за това, както и други опции, за да стигнете до Прага, на уебсайта за градския транспорт.

За нула време проверяваме какво ще бъде нашият „дом“ за следващите 4 нощувки. Хотелът Мотел One Прага. С ефектна халба!

Хотел Motel One, Прага

Оставяме всички неща в стаята и отиваме да намерим ресторант за вечеря. В крайна сметка се озовахме в много незабележим италиански, който дори няма да си направя труда да спомена. В следващите дни бихме избрали по-добре.

На връщане към хотела минахме близо до метростанция, затова решихме да се възползваме от възможността да си купим 24-часов билет за транспорт за следващия ден. Разстоянията в Прага не са много големи и всичко може лесно да бъде изминато пеша. Въпреки това сме планирали интензивен ден и не става въпрос за „разпадане“ през първия ден!

The Транспортна система Може да е малко объркващо, така че нека видим дали мога да го обясня просто:

1. Цялата мрежа на градския транспорт в града споделя един и същ билет, валиден с метро, ​​автобус и трамвай.

две. Цената варира в зависимост от продължителността на същата:

• 30 минути: 24 CZK
  • 90 мин: 32 CZK
  • 24 часа: 110 CZK
  • 3 дни: 310 CZK

3. Билетите се продават във всички метростанции (прозорец или автоматична машина), в автоматични машини, които могат да бъдат намерени в някои (НЕ ВСИЧКИ) трамвайни или автобусни спирки и в павилиони. Не можете да закупите билета директно от шофьора на автобуса или трамвая.

Купуваме ги от автоматичните машини на метрото. Око ! Можете да платите само с монети, но трябва да отидете до прозореца и те не винаги са отворени. Както можете да си представите, ние се възползвахме от възможността да се отървем от голяма тежест, която сме натрупали .

Тук ни се случи странно нещо, когато разследвахме работата на автоматите, при нас се приближи човек, който ни предложи да ни продаде билетите, в случай че нямаме достатъчно монети (че той приема сметки. Билетите вече бяха в ръката му и той ни ги показа. но истината е, че ни звучеше доста странно и тъй като сме от недоверчив характер, казахме не. Отиваш да знаеш дали билетите са валидни или какво! Някой друг похвалян ли е по този начин? .

4. Как да използвам автоматите? Това е много просто

• натиснете бутона за типа билет, който искате да купите (24 CZK, 32 CZK.)
  • натиснете веднъж за сметка, два пъти за две сметки.
  • поставете монетите в слота
  • Умно ! билетът се отпечатва автоматично при достигане на необходимата сума.

5. Не е достатъчно да закупите билета. Когато влезете в трамвая, метрото или автобуса, трябва да потвърдите билета („накълцайте го“) в малките жълти машини на входа на платформите или в трамваите и автобусите.

6. Продължителността на билета (30 мин., 90 мин.) Започва да се брои от момента, когато потвърдите билета на машината. Така че, като нас, можете да си купите билета и да го използвате на следващия ден.

7. Можете да пътувате в градския транспорт само с валиден билет. Рецензентите идват често и глобите могат да варират от 800 CZK до 100 CZK. Ако отидете без билет, добре! Ако отидете с билет, но не сте го потвърдили, добре ! Ако сте го валидирали и не сте въвели билета правилно при това, добре! И то е, че очевидно те вземат% от събраните пари. Така че внимавай!

С вече закупения ни билет е време да заспим. Утре повече и по-добре!