Денят на отпътуване пристигна и нервите ни изядоха стомаха ни, условията на езерото изглеждаха много тъмни, много силни ветрове и големи вълни, достатъчно, за да обърнат каяка ви, организаторите решават да спрат изхода за безопасност и да го преместят за деня следващата, която ни помогна да уредим тези нерви и да се отпуснем малко .

energizer

В края на този етап незабавно щяхме да тръгнем за преход от около 20 км, средно ниво на навигация, с много неравности, трябваше да изкачите много стръмна планина и на песъчлив терен и насипен камък, в средата на деня и със слънцето, което изгаря кокосовия ви орех, след това се спуснете към планината отпред и се изкачете и по него, там ще ни очаква 200 метра рапел, връщане нагоре по каньон и 70 метра джумар, което трябва да кажа, че е много смущаващо. След като джумарът приключи, трябва да увенчаем тази планина, която всъщност е била вулкан, и да се върнем към компютъра, където бяхме оставили велосипедите. На този етап проблемът беше, че беше създадено затруднение във въжетата, което ни накара да загубим около 5 часа, нещо ужасно за нашия състезателен план, защото те намаляват ритъма ви и ви карат да губите часове светлина, дори когато след това замените тези часове на общото време.

Обратно на велосипеда, ние направихме първото си изтегляне на часове, организацията ви принуждава да изтегляте часове, общо 15, в определени pccamps, можете да почивате повече, ако искате, но в тези pccamps те контролират, че сте го направили. По това време вече бяхме завършили повече от 30 часа бягане и беше време за сън.

Спим 4 часа и приготвяме храна и оборудване за още един час, няма значение дали ще ви отнеме 4 часа 50 или 4 часа 35, организацията ви брои като 5 пълни, тоест трябва да изчислите времето точно.

Ще продължим с преход от 33 км, който започва с чакълест път и след това навлиза в гората, тук трябва да заобиколим планински ръкав, за да стигнем до езерото в най-тясната му част, добре се справихме, но загубихме малко време за намиране на прохода, много пътеки за добитък и много алтернативи, склоновете бяха много малки, което би затруднило търсенето на справки, също гъстата гора не ви позволява да виждате ясно и ако добавите към това тъмнината на нощта вече имате проблем с навигацията. Щяхме да намерим пресичането призори, там се срещнахме с други екипи, които нямаше да имат такъв късмет в навигацията. Пресичането, което трябваше да извършим на някои надуваеми лодки за един човек, и много нестабилно, за да го завършим, екипът, който прекоси преди нас, счупи един от тях и ни накара да преминем езерото на няколко пътувания с останалите лодки.

Щяхме да продължим този поход през цялата сутрин, докато след обяд, дълъг и монотонен преход по маркирана пътека, тук тайната беше да поддържаме ритъм и никога да не го напускаме.

Изтощени от възходите и паденията, стигнахме до следващия етап, 70 км мотор, с много, но много неравности. Щяхме да преминем границата с Чили, да митничаме и да продължим.

Малки склонове на плоча за часове, труден етап. Плавахме солидно и завършихме 2-третата част вече по здрач. Тук успяхме да напреднем в позиции, защото избрахме по-добър маршрут от другите отбори. Щяхме да завършим този етап през нощта и да пристигнем в компютърния лагер на река Куакуа, там да изтеглим още часове сън, общо 5.

След това щяхме да стартираме 20 км каяк и първата част да го направим в реката. Тук ни посъветваха да вземем южния склон, тъй като беше по-безопасно. Направихме го, много трудно го намерихме, защото беше нощ и мъгла, звуците на бързеи навсякъде ви объркваха, фаровете не бяха достатъчни. Тук някои отбори не успяха да поемат този наклон и отидоха на север, това им костваше състезанието, защото имаше много бързеи и каяците им се преобърнаха. Придържахме се към нашия план и успяхме да излезем от една от най-трудните части на състезанието, тъй като трябваше да слезеш от каяка и да го носиш безброй пъти, каякът беше тежък с цялото оборудване и консумативи, което го направи много трудно да се преодолеят препятствията. След това реката се отвори и се превърна в езеро, още няколко километра и щяхме да завършим това гребло.

Излязохме на брега и се преоблечихме, за да продължим с подложката, на 12 км по брега на замръзнала река, която по-късно ще трябва да преминем с помощта на спасителен пояс и потопени до врата. Achachay¡¡¡¡¡ Няколко виртуални компютри още, ще стигнем до следващия каяк преход. Тук бихме могли да изтеглим още часове, но решихме да не го правим, за да се възползваме от светлинните часове и да намерим следващите виртуални компютри на езерото, добри 33 км гребло по езерото. Организацията поставя тези компютри в банките, така че да се налага да се приближавате през цялото време до земя в случай на потъване или извънредна ситуация.

Щяхме да завършим гребнето през нощта и с това всички водни етапи, оттук нагоре.

В този компютър ние лекуваме раните, ядем добре, сушим дрехи и въртим педалите, както е казано. Тогава щяхме да започнем последния етап от Bike на около 65 км през нощта, средна навигация, въпреки че всичко през нощта винаги става малко сложно. Няколко твърди склонове и много спускане, трудно счупено мостово пресичане, трябваше да бутате много мотора. Тук трикът би бил да издържите на съня, вие вече влачите умората от предишните етапи и тежи много, за да останете будни, за мен това би било едно от най-трудните неща, защото в последния лагер на компютъра, откъдето изтеглихме часове почти не можех да спя, Малкият микробус, където си почивахме, усилваше хъркането на моите компаси, „какво страдание“. Затова казах на Мартин, ти просто се погрижи да не отида в дерето или улука, ще се бия, за да остана буден. Не вярвате, но ако намерите правилната мисловна игра, изведнъж щраквате и се събуждате, жалко, че това ми се случи почти в края на етапа. Планът беше да спя в следващия и последен лагер за компютър поне 6 часа. Ето, ако нямаше да има гръм, който да ме събуди.

Щяхме да започнем последния и най-труден етап, 70 км преход. Веднага щом напуснахме pc 11, трябваше да прекосим река и да се сбогуваме със сухите обувки, които бяхме запазили за края, но за да се държат чудовете по-прекрасно, донесох Vasque, който работеше като ръкавица, а не на мехур или a загубен. Много е важно да изберете правилните обувки и въпреки че те означават разход, времето на моментите е благодарно на небето, за да има една по-малка болка. Това пътуване ще продължи с труден участък, един от най-трудните за навигация през цялото състезание, трябваше да отидете в долина няколко пъти, за да прекосите река на подходящото място и да не се отклонявате от курса. Плътна гора и много храсталаци, в края намерихме стара пътека за дърводобив с правилната посока и оставихме тази част, за да се впуснем в основна пътека, след което щяхме да следваме тази пътека, както ни казваха инструкциите „следвайте пътя към настолен компютър".

Това, на което не бихме разчитали, би било, че този път ще ни изпрати на запад и ще заобиколим вулкана от другата страна, с пътищата, които никога не познавате, защото понякога те се обръщат и се връщат в своя курс. Но, разбира се, никога не щяхме да намерим компютъра там, прекарахме цялата нощ в търсене, докато на следващата сутрин решихме да се върнем на пътя, където сме се отклонили и да продължим там, и за наше учудване компютърът щеше да бъде само няколко метра по-нататък. Фрустрацията нахлу в сърцата ни, когато я видяхме. Искахме да продължим, но загубата беше изтощила Габи и краката й, които вече бяха малко засегнати. Тогава решихме да не продължаваме, защото няма смисъл, поне за мен, да продължавам с непълен екип.

В заключение не бихме могли да се справим по-добре и колкото и да се чудим защо ни се е случило, единственият отговор, който можем да намерим, е прост и чист лош късмет. Мисля, че нашият отбор има много добро ниво, достатъчно, за да стигне до топ 5. Гонза Калисто, който за първи път се състезава с нас, е много силен и допринесе много за успеха на отбора, Мартин се държеше винаги, като даваше всичко и правеше всичко възможно, за да продължи, Габи беше много силна и имаше отлично състезание, Жалко беше това, което се случи накрая, но който го критикува, първо трябва да прокара състезание с такава дължина и след това да говори.

Научихме много в този опит и това е, което се брои, почти винаги се учиш от загуби, а не от победи. От тук до следващата година.

Екип на енергизатора отляво да дер. 2 Мартин Саенц, 4 Сантяго Миньо, 6 Гонсало Калисто.