Пристигнахме до Ламу от Найроби чрез Малинди. И щом видяхме „летището“ на острова, усетихме, че мястото ще си заслужава. Прекарайте няколко дни в този ъгъл на Брег на суахили щеше да ни остави следа и ние с нетърпение искахме да видим дали всичко, което разказаха за Ламу, наистина беше вярно.

Ламу е a остров на юг от Кения, в които няма автомобили, в които е най-използваното транспортно средство магаре и в които животът се случва в забавен каданс. За да стигнем до хостела, трябваше да преминем от малкия Остров Манда в което се намира летището до главния остров, за това има лодки, които извършват пътуването срещу малка такса.

С помощта на Google Maps успяхме да намерим Jannat House, квартирата, която бяхме избрали да останем по време на престоя ни в Lamu. Маршрутът беше лабиринт, много тесни улички, навсякъде сънародници и магарета, а най-изненадващото е, че водата тече през тръбите и капки, падащи върху главите ни, защото да, на този остров тръбите се виждат. 😮

Най-накрая влязохме в нашия хотел, беше арабска конструкция, Също лабиринт, в който стаите бяха разделени на различните вътрешни дворове, в основния беше плувният басейн. Разгледахме го с ентусиазъм, защото горещината беше и която имахме след всичко пътуването беше непоносима. Регистрирахме се, оставихме целия багаж и отидохме направо до "падението".

Контакт

С свършената работа искахме да разгледаме района, скоро разбрахме, че разходките наоколо ще бъдат основната ни дейност. Беше прекрасно да се изгубиш по улиците, да влезеш в магазините му и най-вече да съзерцаваш жителите му.

ъгъл
Плаж Шела

Стигнахме до крайбрежната алея и се разходихме добре, докато стигнахме до плаж шела. Бяхме изненадани от кристално чистите води, но преди всичко от финия бял пясък. Намерихме най-добре пазената тайна в Кения, и по-точно Ламу, онзи ъгъл на брега на суахили, който нямаше на какво да завижда райски плажове от Карибите.

На връщане към хостела ни местен ни предложи план за следващия ден, ставаше въпрос за „Капитан усмивка“, той имаше доу, типичната кенийска лодка без мотор. Цената, която той ни каза, включваше разходка по цялото крайбрежие на Ламу, храна (направена от него и двамата му асистенти) и време за шнорхел в подходящ район за това. Той го направи толкова привлекателен за нас, че не се поколебахме да кажем „да“. Въпросът, който имахме през целия ден, беше дали той наистина ще изпълни своята част, защото вече му платихме 50% и се разбрахме да се срещнем на следващата сутрин в 8 часа пред вратата на Магарешки санаториум. Всичко малко сюрреалистично!

Доу приключението

В 8 сутринта бяхме засадени като пирони пред санаториума за магарета, да, в Ламу има място като това, защото както казах преди, магарето е транспортното средство на мястото par excellence: D. След няколко минути тя дойде „капитанът“ и двамата му помощници, нашето приключение беше на път да започне.

Отидохме местен магазин защото те искаха ние да бъдем тези, които да изберем риба че бихме искали да ни готвят по-късно. Някои покупки на щанда плодове след това отидохме в доу. „Капитанът“ с гордост ни каза, че тази лодка е била семейна реликва, че година след година я е възстановявал ръчно и че е живял в нея. Обясни ни, че живее от ден на ден, че няма дом или има стабилна работа. Че е бил посветен да яде това, което е ловил и че с това, което е получил от екскурзии като нашата, е оцелял без проблеми и с огромна усмивка винаги на лицето си.

Режим суахили

Между разговор и разговор прекосихме морето, снимахме пейзажите и наблюдавахме с внимание изкуството на ветроходството. Времето летеше и беше време за ядене, пуснахме котва в безлюден остров, и докато ние се възползвахме от възможността да се изкъпем, капитанът и двамата му помощници отидоха в гората в търсене на пръчки, за да запалят огъня, в който ще готвят рибата.

Храна в най-чистия стил „африкани“

Хранехме се с тях, в средата на пустинния остров, под сянката на някои дървета и с компанията на едни крави и кози, които вървяха по брега. За момент се чувстваме така, сякаш сме част от филма „Науфраго“.

Животни на плажа

След Деликатес суахили Искаха да ни покажат още една идеална област, която да направим шнорхел преди да се върне в пристанището. Прекарахме известно време в търсене на риба, морето беше много мръсно и нямахме късмет. На връщане направихме спирка на плаваща платформа насред морето, която служи като бензиностанция и бар.

Изживяването беше незабравимо. По това време не осъзнавахме какъв късмет сме имали и какъв жизнен урок получаваме. Споделянето на цял ден с три момчета от Ламу ни накара да видим бездната различия, които съществуват между тяхното и нашето общество. Но също така видяхме, че неговият скромен начин на живот е бил 100% възхитително.

Посещение на неправителствената организация Afrikable

Последният ден в Ламу решихме да го посветим на посещение на Африкабъл, а Испанска неправителствена организация с които се запознахме благодарение на програмата „Callejeros Viajeros“. Свързахме се с тях и можехме да видим огромната работа, която вършат по отношение на тях овластяване на жените това означава. Те ни показаха съоръженията и всичко, което бяха постигнали в района. Срещнахме жените, на които е била дадена работа, и техните деца, които, докато ходеха в класните стаи, за да се ограмотят.

Много е обогатяващо да видим как има хора, които паркират комфортния си живот в първия свят, за да се посветят на подпомагане на общества като кенийското. Тази конкретна НПО има това, което те наричат "Празници на солидарността", много интересна програма, която ви позволява да помагате и да опознавате страната едновременно.

Последни часове в Ламу

Последните часове на този остров са посветени на разходка из улиците му и изгубване в хилядите му магазини, накрая се озовават на главния площад и практикуват това "Национален спорт" на което бяхме получили толкова много удоволствие: „Вижте как животът минава“.

Сбогувахме се с този рай на брега на суахили, за да отплаваме за нашия последна спирка: Ватаму.