петербург

Днес тръгвахме за Москва, станахме бавно, закусихме и тъй като бяхме събрали всичко, отидохме да хвърлим последен поглед към църквата на пролятата кръв, посетихме Руския държавен музей отвън и беше време да тръгнем за хостела да вземем куфарите и да платим, което беше в 12:00.

Вървяхме до гарата, която беше на 5 минути път, купихме си сандвичи, суши и нещо за пиене за влака по пътя и преди 12:30 бяхме на гарата. Разположихме влака без проблеми, погледнахме екрана и се приближихме до нашата платформа, преминахме контрола за сигурност на багажа и се приближихме до нашия вагон. На входа на всеки вагон има човек, който иска билети и паспорт, ние му показваме този, който бяхме отпечатали през официалния уебсайт, където бяхме закупили (pass.rzd.ru/timetable/. URE_ID = 735) и вътре.

Сега ни останаха около 4 часа по пътя с красив пейзаж, покрит с бяло, чудо и още едно канарче, така че прекарах 4-те часа, гледайки през прозореца красивата панорама, която имах пред себе си.

Около 5 часа пристигнахме в Москва и тръгнахме към метростанция Комсомолская (много хубава гара), тя е до гарата, наречена Ленинград, където пристига Сапсанът. Намерихме входа, включихме се малко, защото видяхме изхода на метрото, но нямаше достъп, но ни казаха къде е входът. Някои станции, особено големите, обикновено имат врата за изход, а друга за влизане през различно място. За да стигнем до хотела ни, който беше на спирка Маяковская на линия 2, взехме линия 5, която е кръговата и в БЕЛОРУССКА сменихме линия 2.

Около 6:00 бяхме в хотела, настанихме се и бързо отидохме на Червения площад, за да разгледаме катедралата Свети Василий. За да стигнете до там, трябваше просто да вземете линия 2 и да слезете две спирки по-късно в Театралната, можете да го направите и пеша, но ние никога не го направихме.
Пристигнахме на Червения площад, все още дневна светлина, най-накрая бяхме там, това място, което виждате на снимки и което казвате, че трябва да отида, защото сега тази мечта се сбъдна, беше един от онези моменти на пълно удовлетворение, че може да се постигне само пътуване, онези моменти, които повече от мигове изглеждат като наркотици, защото ни закача и след като го изживеем, искаме все повече и повече. Наслаждавахме се на мястото, улеснявахме се, наслаждавахме се на всеки миг, докато студът започна да поражда по тялото ни и се укрихме в универсалния магазин ГУМ-ГУМ.

Вечеряхме пред Кремъл, в своеобразен търговски център, където има франчайзи, ресторанти и т.н., ядохме по италиански с храна по тегло, но честно казано лоша, студена и безвкусна храна. Истината е, че храната в Русия не ме харесваше твърде много, беше толкова безвкусна, колкото руснаците.

Върнахме се в хотела ни през нощта, утре той играеше едно от бижутата на нашето пътуване Сегуев Посад, очаквах с нетърпение да го видя със Суздал.

Закусихме в хотела, предната вечер бяхме купили мляко, малко сладкиши и т.н., за да не излизаме на гладно. Около 7:45 сутринта качвахме метролинията 2 до БЕЛОРУССКАЯ, за да преминем към кафявата кръгова линия до крайната ни дестинация на гара KOMSOMÓLSKAYA, (на руски Комсомóльская). По принцип трябваше да направим същия маршрут, както вчера, когато пристигнахме от Санкт Петербург, но в обратна посока, защото влакът за Сегуев Посад тръгва от гарата ЯРОСЛАВСКИ, която е до гарата, откъдето влакът пристига от Санкт Петербург.

Вътре в местния влак

Пристигнахме в Сергиев Посад, тук те не Ви уведомяват, когато пристигнете, трябва да чакате, тъй като имахме интернет на мобилните си телефони, ние се ориентираме с GPS и горе-долу по времето на пристигане. Слязохме и истината беше, че това беше друг свят, друга Русия, по-малък град, малко хора по улиците, целият красив сняг покрит и след това се отправихме към манастира. Бях зашеметен, когато видях този образ пред очите си, влюбих се дълбоко, най-красивото нещо, което бях виждал досега в Русия.

Слязохме по хълма и тръгнахме към манастира, аз се съгласих без проблем заедно с моя приятел, но съпругът ми, който беше отзад с друг приятел, който изкарахме по пътя и който случайно носеше камерата на врата си, те са му казали, че трябва да отиде да купи билетите в касата, истината е, че се съмнявам дали трябва да платите вход или не, те са платили малко, той не е достигнал еврото и са му дали магнит от манастира, така че хайде, не беше голяма загуба, аз и моят приятел влязохме без проблем, не знам дали заради камерите или защото видяха лицата си като турист, не знам.