китайската

От Урзула Еспонда

Беше понеделник в 7:15 сутринта и бях много сресана на опашка, облечена в новите си дрехи и чаках асансьора да отиде на закуска.

Бях много любопитен да опитам оригиналната китайска храна, защото това, което бях опитал, ми хареса, така че със сигурност това, което е направено в Хонконг, ще бъде по-добро.

Пристигайки на закуска на шведска маса, намерих кнедли, варен ориз, бъркани, но сочни яйца, зърнени храни, сок, мляко и кафе. Дори не знаех какво да мисля и нямах много време да си сложа лъкове, защото транспортът, който щеше да ме отведе до офиса, ще пристигне в 8.

Бях един от първите, които стигнаха до микробуса (мразя да закъснявам), няколко панамци дойдоха с мен, които срещнах на закуска, с които днес имам много добро приятелство ... е, добре, връщайки се в микробус.

Мортен вече ни чакаше в микробуса, датчанин, който щеше да бъде един от нашите инструктори. Малко по малко този микробус беше пълен с корейци, китайци, германци, индийци, тайландци и датчани. Това беше най-еклектичната група.

Пътуването беше кратко, офисите на компанията бяха много близо. Бяха ни определили празен етаж, в горната част на сградата, не помня какъв номер, но беше висок. Този етаж беше в ремонт и беше определен за нашия курс, което според мен беше най-удобно.

Презентациите започнаха, бяха направени екипи за интеграция и упражнения, когато изведнъж дойде първата почивка, придружена от закуски. Имаше гевреци, фъстъци, някои китайски сладки бисквитки и това, което ми стана любимо, няколко пръчици с прах от домати. И ето, стоях на голям прозорец и наблюдавах залива на Хонконг от моята кула на Вавилон, наслаждавайки се на онези вкусни и хрупкави доматени пръчици.

Когато почивката приключи, ни беше казано, че следващата разфасовка ще бъде за обяд и обещахме да бъде автентично китайско ястие! Нямах търпение! Трябва да приема, че през повечето време носът ми беше разсеян и нащрек, за да приветствам китайските вкусове. Докато накрая дойде миризмата на храна и усетих горчива и рибна миризма и те ни извикаха да ядем.

В трапезарията бяха сложили дълга маса с много контейнери от стиропор, някои със супа, друга с варен ориз и последната беше ястие с морски дарове, което не изглеждаше апетитно.

Въпреки горчивата миризма, реших супата и с много ентусиазъм дадох първата лъжица, която включваше нещо много подобно на нахут, но гигантско и когато захапах и отпих от супата, очите ми изскочиха от орбитата. . Започнаха да плачат по мен и аз със сигурност стана синьо-зелен и по чудо не повърнах. Този нахут беше този с горчивия вкус и мирис, дори не помня дали съм питал какво е, но по-добре да ям варен ориз и повече доматени пръчици.

Денят минаваше, бяхме почти на финала, когато ни уведомиха, че ще ни отведат на специално място за интеграционна вечеря. Това беше като музика за ушите ми, лаех от глад и в ресторант със сигурност щях да намеря нещо за този придирчив мексиканец.

Мястото за вечеря беше наистина специално. Тераса, на скала с изглед към Хонконгския залив. Беше запазил дълга маса за нас, ескортирана от арка от арки. Осветени от полусветли фенери, какво може да се обърка на това място?

Докато слушах разбиването на вълните, започнах да преглеждам менюто и когато Емануел каза „всичко се срина“, в това меню имаше само редки супи, които не бих посмял да опитам отново. Калмари, октопод, куче! А пилето? А месото? Честно не си спомням какво съм поръчал, но знам, че не го довърших, че поисках още вино и кафе и така с полупразен стомах отидох да спя.

Следващите дни не бяха много различни, ястията бяха негодни за консумация, ядох пръчки от домати, дори правех вечери в италиански ресторант и след като видях как се влошава и много неохотно и наполовина обиден, китайците решиха да поръчат пица за обяд. Изглеждах като оцелял от Андите, почти плаках от щастие, докато пристигна пицата. Подобно на китайската храна, която познавах, не беше същото на китайски, тези китайци нямаха никаква представа какво е пица. Оказва се, че те не слагат доматен сос като основа, а са сложили хиляда острова в него и аз също не съм ял.

В онзи ден от пицата започнах да се чувствам зле, стомахът ми вече не ми даваше и че ще влизам в каквото и да е в Мексико. Китайска храна и аз не бяхме приятели.

Същата нощ панамците и индианците ме убедиха да отида на тайландско място за вечеря. Чувствах се зле, затова поръчах пилешка супа; пилешката супа не е наука и това би ме накарало да се почувствам по-добре. Когато виждам как идва пилешката ми супа, исках да умра, супата имаше като гарнитура огромен пилешки бут, с най-дългите нокти, които съм виждал и не съм ял.

Един от онези дни, разхождайки се из хотела, видях малък зеленчук, където купих круши и ябълки, които носех в чантата си, за да мога да хапна нещо, а в малък магазин намерих пръчици от домати и купих много кутии, защото наистина лицето ми вече изглеждаше влошено.

Стомахът ми се оправяше и индийците ни закараха всички да ядем индийска храна. Мястото беше много малко и уютно, един от тях ми помогна да избера и поръча някакъв багажник с агнешко месо. Беше радост да видя, че чинията пристига с пет божествено поднесени ребра и с небесен привкус. Никога не съм опитвал индийска храна и тази комбинация от подправки е изискана експлозия на вкусове. Тази нощ си спомням, че отивах да спя много щастлив.

Краят на курса наближаваше, бяхме направили забавна група и компанията ни беше уредила една много специална прощална вечер.

В 7:30 през нощта щяхме да се срещнем на дока, да се поразходим из залива на фирмената яхта, да видим светлинното шоу в 8 и след това да отидем на вечеря на един от островите, по-известни с вкусната си храна.

Пътуването беше грандиозно, гледката, виждайки светлинното шоу, сградите, сякаш всяка от тях имаше своя собствена личност, е невероятен спомен. Пристигнахме на остров Лама, едно от най-известните места за храна. Снимка тук, снимка на нея, те ни преместиха на голяма, голяма кръгла маса, с една от онези въртящи се тави в центъра. Вече бях много седнал, когато пристигат и ме питат „Избрахте ли си храната?“.

„Не, все още не виждам менюто“, отговорих и посочих към рибен резервоар отдясно. Известното на остров Лама е колко свежа е храната им, трябваше да избирам от купата с риба, която исках да ям. Имах варена оризова и доматена пръчици за вечеря.

Никога през живота си не съм ял толкова много безвкусен ориз, толкова много плодове и толкова малко месо. След петнадесет дни китайска диета се върнах в Мексико с шест килограма по-малко, но изпълнен с прекрасни преживявания.