Монте пердидос от поляната по пътеката на ловците и пояса на Пелай (от Торла)

Това е може би един от най-красивите маршрути в нашата география. Разположен в един от първите национални паркове в света, Монте Пердидо е седмата най-висока планина в Испания. Маршрутът пресича долината Ордеса, където в края виждаме известния водопад Кола де Кабало. Продължаваме да се изкачваме, за да стигнем до убежището в Гориц, където нощуваме. Рано се изкачваме на върха на изгубената планина, преминавайки през замръзналото езеро и прочутата плювка (най-опасният участък от маршрута, ако е направено със сняг), за да се върнем на поляната. Труден, но много полезен маршрут.

поляната

ОПИСАНИЕ НА МАРШРУТА

Когато правите маршрута през лятото, не можете да стигнете до ливадата, защото те затварят достъп до частни превозни средства, затова трябва да оставим колата в Торла и да вземем автобусите, които ни отвеждат директно до поляната.

След като стигнем на поляната, следваме пътеката, докато намерим отклонение вдясно, където тя посочва маршрута, по който ще поемем, пътеката на ловците и пояса на Пелай (ляво изображение).
Веднага започваме изкачване с малко над 600 метра неравности за около 3 км.
Изкачването е малко дълго, защото при преминаване през гората през повечето време не виждаме целта и става малко тежко.
След 1 час и 20 минути пристигаме до гледката Calcilaruego (дясно изображение), където има добри гледки към долината и можем да видим какво сме изкачили.
Откриваме и малък подслон.

Гледки от гледната точка на Calcilaruego

След като се насладихме на гледките, продължихме по колана Pelay. Сега пътят става по-приятен с някои нагоре-надолу, но с тенденция към намаляване. По цялата ивица имаме красиви гледки към долината и изгубената планина.

След 2 часа и 7 километра стигнахме до разклона. Решихме да избегнем преминаването на колчетата Soaso и тръгнахме по пътеката на мулетата, която ги оставя вляво. Има добър наклон, но е по-лесен от преминаването на колчетата.

След като преминем пътя на мулетата, получаваме добри гледки към долината.

Сега имаме 2,4 километра до убежището в Гориц (един час).
Веднъж попаднали в убежището, ние използваме възможността да си починем и да се нахраним за силния ден, който ни очаква утре.

Препоръки за приюта:

• Резервирайте предварително, защото обикновено е пълно, особено през лятото.
  • Можете да спите с палатка навън, като се регистрирате в убежището.
  • Разполага с ресторантско обслужване, те дават закуски и вечери, можете да го резервирате едновременно с двуетажното легло или пристигане там преди 19:00. По обяд те също сервират яйца с чоризо, за да заредят батериите ви за дългото спускане.
  • За изкачването до изгубените можете да наемете шкафче и да оставите ненужното оборудване.
  • Не се колебайте да потърсите страницата за убежище за повече информация.

Пристигане в Гориц

Гледки от убежището
Ставаме рано, защото ни чака дълъг ден. Тръгнахме и започнахме да се изкачваме по склона вдясно.

Пътят е непрекъснато маркиран с етапи, така че не би трябвало да имаме проблем да го следваме.
Това е пътека в непрекъснато изкачване и ние пресичаме всякакви терени.
Има няколко стъпала, оборудвани с вериги, но те не са опасни.
Първата ни цел е да достигнем до замръзналото езеро, разположено между цилиндъра и изгубеното.

До езерото имаме около 3 километра с почти 800 метра изкачване (около 2 часа).

Изглед към замръзналото езеро и цилиндъра на заден план
От езерото можем да видим маршрута, който сме оставили до върха, включително известната плювка.

Вече сме наблизо, имаме само последния километър (1 час) и правим върха в изгубената планина, където имаме невероятни гледки.

След като възстановим дъха си и се насладихме на гледките, започваме пътя назад.
Следваме същия път, докато слезем по пътя на мулетата, където вместо да се върнем през пояса на Пелай, се връщаме през долината.

Гледките от дъното на долината контрастират с тези от върха.

Този път вече е много ясен и без загуби.
По пътя можем да видим няколко водопада и красиви басейни.

Все още имаме няколко кръстовища, на които поемаме по пътеката вдясно и стигаме до поляната (9 километра от конската опашка, всички слизащи надолу).

ПРОФИЛ НА МАРШРУТА

Затруднение 1-ви ден 3 (Надморска височина 2, Кота 4, Разстояние 4, Време 3, Ориентация 1, Лична оценка 3)
Затруднение 2-ри ден 4 (Надморска височина 3, наклон 5, разстояние 5, време 5, ориентация 2, лична оценка 4)
Обща трудност 4 (Надморска височина 2, Кота 5, Разстояние 5, Време 5, Ориентация 2, Лична оценка 5)
Това е труден маршрут поради дължината и неравностите, които трябва да се спасят, но технически не представлява никакво предизвикателство (през лятото и без сняг) Целият маршрут в същия ден би бил тежко физическо предизвикателство.