Ден 14 - OLLANTAYTAMBO - SALINERAS DE MARAS - MORAY - CHINCHERO - CUZCO

Вторник, 15 април 2014 г.

chinchero

След като станахме рано вчера, за да посетим Мачу Пикчу първо нещо сутрин, няма да кажем, че когато нашият будилник звънна в 5.45 сутринта, скочихме от леглото, но знаейки, че това е последният ни ден във впечатляващото Свещена долина и днес ще познаем Salineras de Maras, Moray и Chinchero с кола, желанието да продължим да познаваме тези невероятни места прави скачането много по-приятно.

Преди 7 сутринта закусваме и оставяме раниците си в нашия хотел в Олантайтамбо, долината Тикаваси, силно препоръчителна сред хотелите в Олантайтамбо, преди да отидем да посетим Руини на Олантайтамбо.
В 10 сутринта се уговорихме да се срещнем с таксито, което наехме вчера, за да ни отведе Salineras de Maras, Moray и Chinchero с кола завършващи в Куско, така че отиваме направо към Руини на Олантайтамбо че имаме по-малко от 50 метра от нашия хотел.
Друг добър вариант е да резервирате предварително тази екскурзия до Морей и Салинерас де Марас.

Олантайтамбо между планините

Веднага щом пристигнем на касата, представяме туристическия си билет за Куско, с който влизаме, без да правим допълнително плащане, те ни поставят нов печат и вътре отиваме.
Вече отдалеч можете да усетите величието на Руини на Олантайтамбо, Но когато сте тук, те наистина са страхотни.

Гледки към руините на Олантайтамбо

Стръмните тераси, които пазят Руини на инките на Олантайтамбо те сочат към едно от малкото места, където испанските завоеватели са загубили важна битка.
Тук Манко Инка се приюти след поражението си в Сасауаман, място, което посетихме онзи ден от Куско.
През 1536 г. Ернандо Писаро поведе отряд от 70 души, за да се опита да залови Манко Инка, но стръмните тераси позволиха на индианците да стрелят със стрели, копия и камъни по хората на Писаро, предотвратявайки настъплението, след което Писаро заповяда да се изтеглят хората им.

Руините на Олантайтамбо Снимка на руините на Олантайтамбо

В горната част на терасите се намира изящно издълбаният церемониален център. По време на завладяването се издигаха някои от стените му, които така и не бяха завършени.

Церемониален център в руините на Олантайтамбо Гледки към село Олантайтамбо от Церемониалния център

Кариерата, от която са извадени камъните, е била на планина на 6 километра от руините на Олантайтамбо, така че коренното население не е имало нищо лесно за транспортиране на блоковете тук.
Смята се, че една от тактиките за това е поставянето на блоковете на брега на реката и пренасочването на канала, за да ги транспортира.

Гледки към терасите на Олантайтамбо Руините на Олантайтамбо

Посещението на руините на Олантайтамбо ни отнема час и половина наслаждавайки се на всеки ъгъл, впечатлен от архитектурата и как могат да построят това тук.

Руините на Олантайтамбо

След 9 часа сутринта и все още оставащ час до 10 часа тръгнахме с таксито, до което ще ни отведе Salineras de Maras, Moray и Chinchero с кола и със слънцето достатъчно високо, за да бъде доста горещо, се възползвахме от възможността да направим последна разходка из това красиво село и да пием лимонада и студена кока кола за 8 подметки.

Улици на Олантайтамбо

След тази малка почивка е време да се сбогуваме отново. Този път е от Олантайтамбо, място, което сме намерили за много специално и от съществено значение за всеки, който прави пътуване през Перу и Свещената долина.

Резервирайте най-добре оценените обиколки и екскурзии на испански от Куско от пътници:
- Екскурзия до Морей и солните мини на Марас
- Екскурзия до Мачу Пикчу
- 2-дневен маршрут по пътеката на инките
- Страхотен 4-дневен маршрут по пътеката на инките

- Още много екскурзии и обиколки тук

След около 20 минути от 10 сутринта нашето такси пристига в хотела и се отправяме към първата спирка за деня: Salineras de Maras, който е на около 30 минути от Олантайтамбо и където пристигаме след пресичане на някои грандиозни пейзажи. Виждайки това, което виждаме, ние вярваме, че особено този район на страната трябва да бъде невероятно свързан с кола под наем и да спира във всички малки градове.
Пристигнахме на контролно-пропускателния пункт на Salineras de Maras, платихме 7 подметки на човек и там ще открием едно от най-живописните места в Перу.

Вход към Salineras de Maras

Хиляди солени площи са били използвани за добив на сол от времето на инките. На върха на долината поток излива солените си води, които се отклоняват към басейните, където водата се изпарява поради топлината, за да се получи сол за консумация на говеда, която осигурява диетата им, бедна на минерали.

Salineras de Maras Друга перспектива на Salineras de Maras

Като съвет ви казваме това пътят за достъп до Салинерас де Марас е неасфалтиран път, не твърде удобно, но с някои панорамна гледка към грандиозните солни мини на Марас. Не се колебайте да спрете да правите снимки, защото това е може би най-доброто място.

Салинерас де Марас

След около 45 минути посещение на Salineras de Maras връщаме се до таксито и не потегляме към Морей, където пристигаме след около 30 минути.
Също така можем да получим достъп до Moray с нашия туристически билет, така че го преподаваме и там ще направим третото си посещение за деня.
Гледките веднага щом влезете в помещенията са невероятни. Без съмнение си струва да стигнете до тук.

Преглеждаме всички гледни точки, които съществуват и въпреки че перспективите се променят, трябва да се каже, че от всички гледки те са грандиозни и след като започнат да се спускат, гледките са, ако е възможно, дори по-невероятни.

Моренови тераси

Морей Това е един вид амфитеатър, образуван от тераси, които ни предлагат завладяващ спектакъл.
Различни нива на тераси са изкопани в огромен басейн, всеки очевидно със собствен микроклимат, в зависимост от височината, на която се намират.

Тераси в Морей

Поради тази причина се казва, че инките са имали първата лаборатория за определяне на оптималните условия на всяка култура.
Посещението в Морей отнема около 45 минути, в които сме на пълно слънце, така че тялото започва да ни пита за сянка и ние решаваме, че е време да тръгнем към последното посещение за деня.
1:15 ч. Е, когато напускаме Чинчеро, където пристигаме по пясъчна писта, която вярваме, че шофьорът е поел, за да изпревари времето, а не защото това е пътят.
Пристигаме в Чинчеро за 30 минути горе-долу и след като оставим колата на площад, отиваме директно на централния площад, където се изкачваме по стълбите и се връщаме, за да покажем туристическия си билет за Куско и отиваме директно в района на руини.

Чинчеро е мястото, където инките са вярвали, че се е родила дъгата. Може би само поради тази причина е от съществено значение да дойдете тук, въпреки че друга причина е да можете да познавате типично перуанско село.
Той е с 400 метра по-висок от Куско, така че трябва да улесните нещата и да не се осмелявате да бягате.

Улици на Чинчеро

В Чинчеро можем да видим руините на инките, колониалната църква с невероятна гледка към планината и пазар, който ще зарадва всеки.

Пазар Чинчеро

Когато подготвяхме маршрута, те ни казаха и четохме, че Чинчеро, като посещенията, които сме направили днес, не си струва и истината е, че въпреки че те са „най-слабите“ в Свещената долина, трябва да се каже, че за ние са част от впечатляващ набор от локации, от които не бихме премахнали нито едно.

2:30 е, когато се връщаме до таксито и се отправяме към Куско, след като сме посетили Salineras de Maras, Moray и Chinchero с кола.
Връщаме се, за да направим пътуването през красиви пейзажи, които биха ви накарали да се загубите, без да се налага да гледате часовника.

Повече практическа информация за подготовка на пътуването ви до Перу

- 10 основни места за посещение в Перу
- 10 основни съвета за пътуване до Перу
- Най-добрата застраховка за пътуване за Перу

Пристигнахме на Плаза де Армас в 3 следобед и по това време отиваме директно към органичните зелени, където бяхме първия ден, в който пристигнахме в Куско. Поръчахме филе от алпака и сандвич от алпака, плюс 2 лимонади и две експресо за 107 подметки.

Хранене в Куско в Био Зелените

След празника отиваме в Casa Andina Cuzco Plaza, където вече бяхме отседнали преди 3 дни и след като се настанихме отново и намерихме големите раници, които оставихме в стаята, си починахме известно време и решихме да излезем в средата на следобед, за да се насладите на Куско. Този път без раници, без камери и без фиксирани планове.

Когато е 8 през нощта и виждаме, че все още не сме много гладни след запояването, което имахме по обяд, виждаме сладкарница близо до хотела, която сякаш ни се обажда, така че не се колебаем много повече и се установяваме на маса, където поръчваме 2 торти и две лимонади за 27 подметки.

Вечерята ни днес в Куско

Така завършваме вечерта си в Куско, град, който ни обича, но утре трябва да оставим след себе си.
Започва още един нов етап от пътуването: Перуанска амазонка че ще започнем да мечтаем тази вечер от нашата стая в Casa Andina Cuzco Plaza.