Използваме собствени и бисквитки на трети страни, за да компилираме статистическа информация, да подобрим нашите услуги и да Ви покажем персонализирана реклама чрез анализа на Вашето сърфиране. За повече информация вижте нашата политика за бисквитки.

блата

Природата

Сибир Екстременджа: блата, местна гастрономия и дива фауна

Три дни в района на Бадахос, който се стреми да стане биосферен резерват.

Естремадура

Бадахос

Естествени анклави

Пейзажи

Време за четене 7 минути

Сред блатата, които засягат речните води Гуадиана се простира в провинция Бадахос на Сибир Естремадура, който гордо защитава кандидатурата си за Биосферен резерват присъдена от ЮНЕСКО въз основа на буйни гори, дълги поляни, многобройна дива фауна и силна местна кухня.

ДЕН 1: ESCARAPUCHES, BERREA И РЕГИОНАЛНИ ТАНЦОВЕ

Те казват, че е възможно анонимността и трудността в комуникациите, които регионът е пострадал по това време, да са му спечелили номенклатурата на Сибир Екстремен. Истината е, че ние бяхме засадени само за два часа и половина с кола от Мадрид по N-502, който вземаме от A-5 близо до Talavera de la Reina.

Нашата база за операции е в Ерера дел Дуке, в близост до резервоара Гарсия де Сола. Имаме настаняване в Huerta de los Nogales, буколик селска къща в покрайнините, обгрижвани в детайли от Лурд и Карлос, достатъчно близо, за да отнеме 5 минути пеша от града и достатъчно далеч, за да бъде в средата на полето, заобиколен от маслинови горички в подножието на планината.

Не отне много време да осъзнаете прочутата гастрономия Extremadura със закуска, базирана на медени сладкиши и сушени плодове от различните сибирски градове: стави, канелили, понички с яйчен жълтък, опашки от тиквички, медени цветя, бодиго, якета.

След малко колело за разпознаване през центъра на Ерера се преместихме в района на Пелоче. Повече от три века те празнуват всеки 17 януари култът към Сан Антон с танца на неговите "танцьори", в тържествен ритъм на китара.

Те могат да го танцуват на улицата само в деня на светеца, така че трябва да се съгласим да видим репетиция в общинските съоръжения. Най-завладяващото е да видиш привързаността, с която жените обличат мъжете си регионален костюм, където бялата риза и жилетка са украсени с всякакви шалове, карамфили и лъкове.

Накрая се връщаме, за да закусим въз основа бягство, типично сибирско ястие, при което месото или рибата се пекат и след това мариновани в продължение на часове майчин оцет (нефилтрирано) и го сервирайте студено като салата с домат и лук. Те допълват кисело панирано пиле и фуги.

Но без никакво съмнение това, което прави Пелоче най-известен, е неговият плаж, че на брега на резервоара Гарсия де Сола се стреми да получи синьото знаме. Пристигнахме навреме, за да видим безценно залез над водите му, докато ние слушаме извиването от Лодката на чичо Вито, Chiringuito, който отваря лятото и почивните дни.

Едва ли сме били гладни, но знаехме за какво идваме, затова вечеряхме в салона на друг близък бар на плажа: Овенът, точно на плажа. Отваряме с Дъска за овца меринос, козе верата и краве сирене придружено от пържени бадеми, дюля, червени плодове и маринован лук.

Продължаваме със селекция от сибирски колбаси, борови крокети, хрупкави зеленчуци, потопени в мед и прочутото свинско бяло.

Нещото е довършено с конфите от пържола от треска и агнешко месо, всичко измито с Pago de Casasolas, червено вино, произведено в Castilblanco, което ще ни придружава през цялото пътуване. Глория, типичният сладък алкохол за района, ще се опитаме да улесним храносмилането си, преди да си легнем.

ДЕН 2: САФАРИ, ЛОДКИ И ЗВЕЗДИ

Събуждаме се без много глад, така че след лека закуска ще изгорим няколко калории в планината. От същата селска къща тръгнахме по маршрута през сенчестия Ел Йеро към Замъкът Ерера дел Дуке (в момента в рехабилитация) .

Разходка от само половин час, подходяща за всяка публика, която в целта си възнаграждава с панорамна гледка към района и средновековните стени на крепостта. Там членовете на Транссибирски 4х4, асоциация, посветена на организирането 4x4 маршрута по горски писти които пресичат Сибир Естремадура.

The Долините на утехата околните Herrera изведнъж се превръщат във всичко фотографско сафари. Между неговите каменни борове, къси дървета, червени дъбове и евкалипт постоянно наблюдаваме многобройни екземпляри от елен, лопатар и муфлон (диви овце). По-неуловими са глигани, въпреки че е възможно и да се хванат някои.

Когато пристигнете в близост до Фуенлабрада де лос Монтес растителността се превръща в ливади от маслинови дървета и фауна в стада кози и крави. Градът има своята заслуга Меленето на мелницата, зона за отдих с естествен басейн, места за пикник, барбекюта (за студените месеци) и перголи, за да се насладите на семеен ден сред природата.

След малък пикник за обяд със сирене и наденица с хляб на фурна на дърва от кооперация Herrera, се отправихме към Cañada Real Segoviana. По пътя видяхме малката част на Лас Меринас, където на 17 ноември се празнува транстерминантност (късо разнообразие от трансхумант). Спряхме за кратко, за да снимаме паметникът на царете абати на сибирски жени в Гарбаюела.

Продължаваме до Tamurejo, и след наблюдение на панорамните гледки, предлагани от Моро гледни точки, сибирската диета се основава на крокети от криадила (гъби с вкус, подобен на манатарка), бял чесън (винаги придружен от картофен омлет), агнешки котлети и яхния, приготвени по домашен начин, точно както пастирите правеха по тяхно време. Всички допълнени с кафе, цветя и бодиго.

Давайки дребна дрямка, ние си проправяме път до околността Пуерто Рей, близо до язовира, който задържа водите на Язовир Киджара. Там екипът на Птичи Сибир, компания, специализирана в екотуризъм, да обиколиш необятните си води в лодка.

Пътуването е прекарано в търсене елени през бинокъла, за да спрете пред впечатляващото Стената на Хелехоса де лос Монтес за да се наблюдава лешояди, за да завършим нашата обиколка в зоната за отдих, известна като Лодката.

Оттам продължаваме с кола до Център за тълкуване в Сиджара, разположен в покрайнините на Хелехоса. По пътя отново спряхме да слушаме извика, с елени, свикнали с човешко присъствие, само на няколко метра от пътя.

Центърът съдържа няколко стаи с интересна постоянна изложба за местната фауна и флора и повече от приятна тераса на върха.

Но без съмнение най-интересното е неговото Небесна гледна точка на Ла Сибир, който се включва автоматично в 22:00, за да посочи позицията на лятното и зимното съзвездие.

Нощта се превръща във вълшебна вечер в ръцете на Габино, ръководител на центъра за "астротуризъм" Между Encinas и Stars, че ни учи с телескопа и лазерния си показалец планетите и съзвездията в небето, свободно от светлинно замърсяване.

Вечерята се опитва да бъде лека, с няколко La Siberia craft бири придружени от различни тапас на базата на пастети, кървави колбаси (картофи и черепи) и колбаси от елени, дивеч и дива свиня.

Прекарахме нощта в привилегированата среда, където Къщи на Сиджара, че в рамките на едноименния Регионален резерват предлагат най-модерните места за настаняване насред гората, заобиколен от борови гори, животни и тишина.

ДЕН 3: ЕЛЕН, ЛЕШИЦА И МЕСТЕН ​​ПРОДУКТ

Закусваме в местата за пикник, прикрепени към каютите, заобиколени от миризма на бор и чист въздух. Прекарахме сутрешното турне отново в 4x4 на Регионален резерват Cíjara по протежение на участъка, който свързва Helechosa de los Montes с Herrera del Duque.

Пътят е обществен и той също е фиксиран, така че може да се премине с всяко превозно средство. Те излизат да ни срещнат отново елен и лопатар (камерата трябва да е готова, те ще избягат веднага щом чуят колата) и немалък брой лешояди които са намерили нещо за чистене.

Обратно в Ерера, крепостта, която увенчава планината, придобива призрачен вид благодарение на мъглата. Кафе в Пасторите, в сърцето на крайбрежната алея La Palmera и запаси от местни продукти (мед, бадеми, кифли и гробове от El Hierro) оставят ни готови да се върнем.

Надяваме се (ще бъде решено през 2019 г.), следващия път, когато посетим Сибир Естремадура, той вече ще бъде биосферен резерват.