Споделеното знае двойно.

първото
Нашите пътуване на борда на Транссибир вече беше в ход. Отзад оставихме няколко фантастични дни за опознаване на Москва. На всички наши въпроси относно митичния влак беше отговорено в рамките на минути след качването на влака. Каквито бяха отделенията и леглата на Транссибира?, Кой беше Провонитизира?, Има ли тоалетна, душ или ресторант на Транссибир?... Само на няколко километра и малко след като се установихме, бяхме като деца, които тичаха зад всеки ъгъл на конвоя. Ако наистина ще подготвите това приключение, имате цялата информация в нашата книга "Азия напред-назад"

Нашият пълен маршрут на борда на Транссибир в този пост:

• Москва, нашата отправна точка
  • Казан, първата спирка на Транссибир
  • Екатеринбург, градът на царете
  • Новосибирск, столицата на Сибир
  • Иркутск, където приключиха Дециембристите
  • Езеро Байкал, един от акцентите
  • Улан Уде, градът за преминаване към Монголия
  • Граничният преход към Монголия

Пълният дневник и още много препоръки, визи, бюджет, времена, разстояния ... в нашата книга „Азия напред-назад“, за продажба на Amazon.

Ден 5. Петък, 2 септември. Казан и Транссибир между Казан и Екатеринбург (14:45 ч.)

Нощта, в зависимост от това кого питате ... Първоначалният парад на спално бельо, пижами, които идват и си отиват, разходки до банята, четене и компютърни моменти, концерт за хъркане; но за да кажа истината, че движението на влака ни остави всички за няколко минути.

Разсъмва много рано, между 6 и 7 ритъмът във влака става неистов, закуска, тоалетна, пренареждане на раницата и ритуалът за добро кафе. И именно този безкористен подарък за рождения ден на Педро през тази година беше Handpresso, машина, която с гореща вода и подходящите капсули прави кафето сравним с еспресото.

Всичко това се е случило между големи реки, езера и малки градове, израснали по бреговете му. Нашата дестинация, в осем сутринта, град Казан. След ежедневния метеорологичен доклад на Кармен, който съобщаваше за около 15 градуса и облачно небе, влакът прекоси Волга и скоро след това влезе в гарата. Графикът, който отбелязва заминаването и пристигането на влаковете, следва този на Москва, в този случай Казан нямаше разлика във времето със столицата, но беше факт, който трябва да се вземе предвид в останалата част от пътуването, за да не се пропусне нито един влак.

Казан

Провъзгласяването на ЮНЕСКО за наследство на крепостта и част от стария град през 2000 г. представлява мощна икономическа инжекция и подобрява външния му вид и услуги до нивото на туристическа столица на регион Татарстан. Казан продължи да рекламира като третата столица на Русия след 2013 г. благодарение на добре познатите Универсиади, които окончателно катапултираха града.

Нашият хостел, Аврора , резервиран в Booking много преди, беше на около 200 метра от гарата. Пристигнахме рано и нямаше да нощуваме, но 5-те евро на човек ни насърчиха да резервираме и по този начин щеше да служи като място за задържане на багаж и душ. Вероятно твърде строг, за да рискува една нощ ... Зарядни устройства работят, регистрирахме се и тръгнахме да разглеждаме града малко преди девет.

Първата ни спирка, на Казански пазар. Щандовете с месо, плодове, подправки и ядки, подредени в ред, напомнящ на невротичен пациент с проблеми, придават на мястото великолепен цвят и го правят лукс за фотография. Вече можете да видите арабския и преговарящ характер при мъжете на постовете и нашето присъствие и камерите ни не са досадни. Огромни тикви и плодове навсякъде, фотогенични дами, работещи с мляко и сирене, големи открити банки за месо, колко пъти сме виждали пазари и как те винаги ни изненадват.

Правим обиколка на горната част на града. Минахме покрай Театър и прекосихме Улица Бауманская, пешеходна и пълна с ресторанти и тераси в партера на красиви сгради. По-нагоре и през красив парк, страхотен университетски площад Със статуя на Ленин в центъра, не напразно политикът учи тук заедно с други известни личности като Толстой и точно тук той започва да прави първите си стъпки като лектор.

Съвсем близо и благодарение на историите на други блогъри, спираме на Кафене Lakomka. Нашата цел, опитайте chak-chak, традиционният татарски десерт от пшенично брашно и мед. И момче го направихме! Сайтът е в непосредствена близост до ъглово кафене Dream Café и съдейки по това колко местни жители имаше, наистина прави най-добрите сладкиши в Казан.

И за да намалим калорийния прилив, тръгнахме към разходката, започнахме Фукс градина, успоредно на река Казаня, откъдето четем, получавате най-добрите гледки към Казанския Кремъл. Работата, недовършена, може би не си струва да бъде посетена. Отменяме пътя от друга улица и отново завършваме на Университетския площад, за да извървим пътя към крепостта и историческия район.

Църква на Дева Мария Казанска

Преди да стигне до Кремъл, Църква на Дева Мария Казанска. През 1579 г. е открита реликва на Богородица и по указ на Иван Грозни църквата е построена на това място. През 20-ти век той е откраднат и години по-късно Ватиканът връща предполагаемо чудотворно копие в сегашната катедрала, за да задоволи претенциите на православните. Входът изисква покриване на главата за жени и връзване на пола в случай на достъп с панталон. Точно там ни го предоставиха безплатно.

Долу и с бяла фасада и синкави кули, Иглесия Питаниза, църквата в петък. При предишните две, пищната сграда на Министерството на земеделието, известна с огромното циментово дърво, което покрива входната врата, целия набор от прекомерни и съветски пропорции, което ще рече същото.

Казански Кремъл

Изкачвайки се по склона до стената, имате достъп до Кремъл, град сам по себе си. Входът е свободен. Минаваме под входната кула, която дава отчет за широчината на защитните стени. Малко след влизането, Джамия Кул Шариф, Местен герой, убит заедно с много други от Иван Грозни, новопостроен през 2005 г., със сини куполи и красива изработка. Посещението, когато пристигнахме, можеше да стане от два следобед и за съжаление загубихме интериора.

Покрай площада на джамията, наклонен Кула Siuyumbiké че според легендата е наредено да бъде построено от Иван Грозни като доказателство за любов в събитие с трагичен край. След завладяването на татарските земи, в които руснакът напълно опустошава населението, Иван иска да се ожени за татарска принцеса. Това, с цел да се избегне бракът, изисква изграждането на кула, толкова висока, колкото никога не е била виждана досега. Руският монарх се съгласи и построи сегашната 59-метрова сграда за кратко време, само 10 дни. След като приключи, принцесата се съгласи да я посети и когато се изкачи тя се втурна от височината, слагайки край на тази злополучна история. Като всяка легенда, тя има по-малко романтична и много по-земна история.

До кулата, Катедралата Благовещение, построена през 1556 г. върху старата джамия. Интериорът, пищно декориран с цветни стенописи, може да бъде посетен безплатно, въпреки че за съжаление не успяхме да го снимаме. Външната структура напомня донякъде на св. Василий в Москва, не напразно, тя е проектирана от същия архитект. След него можете да получите снимки на цялата сграда и в гледка, реката и Петъчната църква.

В заградената зона на Кремъл можете да посетите и няколко музея, но ние не го направихме, за кратко. Връщаме се за анимираното Казан улици в центъра. Сградите и улиците са в перфектно съхранение и ние си представяме проспериращ растящ град преди спирането на болшевишката революция. Спряхме да хапнем в Казан Асхане-Чай Йорти на улица Баумана, евтино самообслужване. За по-малко от четири евро опитахме някои кюфтета и руска салата, включително бира. Искахме да опитаме типичното ястие, тартара от пържоли, но нямаме късмет и няма такъв на това място, или не знаехме как да го поръчаме. За нас беше много трудно да се разберем в Русия.

В непосредствена близост до помещенията откриваме хостел с много добър външен вид поради местоположението и съоръженията, до който има достъп през тераса. Хостелът (www.kazan-hostel.com) Струва между 500 и 700 рубли на стая за четири или шест в зависимост от сезона и 1700 в двойна стая. Рисувайте силно препоръчително, в случай че можете да се възползвате от една нощ в града.

Следвайки улицата и с енергия за изразходване, има хора, които се осмеляват да се изкачат на висока кула в самата Баумана (100 рубли "за изкачване на стълби ..."). Най-мързеливият от нас има кафе Б. Клучников точно отпред (още един безплатен wifi).

В края на улицата вземаме единствената линия на метрото, която е в станция tukay square, две спирки до гара Козя Слобода в посока летището. Ще прекосим реката, за да видим града и Кремъл от другия бряг. Станцията, отбелязана също като посещаема в ръководствата, в стила на тези в Москва, не е толкова привлекателна, колкото тези в столицата. Билетът струва 25 рубли. След като се разходите на около 15 минути от гарата, стигате до брега на реката. Съвсем близо до църквата, която видяхме от другата страна във формата на обърната чаша и където се празнуват много от сватбите в града. Може би гледките към града и Кремъл са много далеч и времето, вложено в пристигането, е повече.

На връщане слизаме на метростанцията в Кремъл и след около 20 минути се връщаме в хостела. Време е да вземете душ и да вземете вечеря, за да се върнете във влака. Казан много ни хареса и може би си струва да прекараме нощта. Осемте часа ходене по улиците му и разглеждане на историята му ни доведоха до този извод.

В 19:50 ч. Ние качихме се отново във влака, този път те почти ни чакат 15 часа до град Екатеринбург, следващата ни дестинация. Нашите влак Казан-Екатеринбург Купихме го на 20 юли, отново около 45-те дни, необходими преди заминаването, за да си вземем място. Този път трябваше да вземем втора класа, в третата нямаше осем места. Вашата цена € 32.

Тръгнахме в 20:08 и като предишния влак с изящна точност. Във втори клас четирите легла са затворени в отделение и за разлика от третия клас нямате още две легла като „противоположни съседи“. Влакът е много по-стар от предния ден и вече е занемарен. Купетата, баните, коридорите и други вече пътуват от много години и това показва, особено баните оставят много да се желае.

С духа на Транссибира се включихме малко след като започнахме с вечеря, малко сирена, хляб, домати ... с руско вино, което за съжаление избрахме сладко (невъзможно да се изясни с кирилица, това е лотария за правене пазаруването). Днес купихме малка бутилка водка, за да уважим традициите на митичния влак. Все още не сме наясно дали можете да пиете алкохол или не, но се опитахме.

След вечеря време за цигара ... Проводницата преди малко ни беше предложила обичайните сувенири за продажба, транссибирската халба (много лепкава, но можете да я видите във всички сергии), сменяем модел на детските влак, малко матриуски ... и ние бяхме отхвърлили бизнеса. Но сега нещата се промениха, когато, когато попита за опцията за пушене, той се хвърли на ринга и променя възможността за пушене в междурелсието, ако му купим нещо. Смях и още смях, но най-накрая приключихме сделката, той ни позволява да пушим в замяна на това, че му купихме писалка от Трансибир, за нас 270 рубли, плюс 30, които той приема като бакшиш и такива приятели. Подкупване на г-жа Проводница, младо момиче в случая!

И с този фантастичен ден в Казан, изтощени, тръгваме с прегръдката на Морфей ...