ЕДНА ГОДИНА МАРШРУТ GENGIS KHAN!
След 12 месеца Рута, високите минарета на характерните турски джамии ни придружават на последния участък през Азия.
Отидохме "на разходка", за да стигнем до Монголия по суша (и обратно), тръгнахме без дата на връщане и в крайна сметка беше една година. По пътя на Чингиз хан се появиха нови предизвикателства и непланирани дестинации като Ирак, Арабския полуостров, Калининград, иранския остров Кешм. и беше невъзможно да устоим на този призив. За разлика от Ulises, който се върза за мачтата, ние отидохме на онези песни на сирена, които се появиха на пътя. Тези места ни заловиха, но те не бяха капан като в „Илиада“, те бяха много лично обогатени, защото същността на пътуването е да се научиш.

9 ЕТАПИ за.
. ДЪЛГО ВРЪЩАНЕ.

една година

УДЪЛЖИХМЕ НЯКОЛКО МЕСЕЦА МАРШРУТА GENGIS KHAN в оригиналния календар, докато ДОСТИГНЕМ ГОДИНАТА, но. Кой би могъл да се сети да се върне на толкова много чудеса и необичайни места, които се появиха по пътя? НЕВЪЗМОЖЕН!
Затова решихме, че маршрутът ще приключи кога. ела си време, а не чрез налагане на календар. По този начин стигаме до май 2018г.
В края на Азербайджан (което беше поредната голяма изненада и затова удължихме планирания престой от 7-10 дни на почти месец). сега МАРШРУТЪТ Е БИЛ ЗАВЪРШЕН, защото земите между Азербайджан и Испания вече са ни добре познати.
Лошото е. БЕХЕ НАЙ-ДАЛЕЧКИ, когато решихме да започнем дългото завръщане.
ОСТАВИХМЕ без маркирани етапи от Азербайджан, връщането ще продължи. какво продължи.

НА КРАЯ Е ПРИЕТО. 9 ЕТАПИ от Азербайджан.
**Обща сума.
** 4500 км шофиране и.
** 47 часа навигация на 3 ферибота:
Игуменица (GR) -> Анкона (IT)
Чивитавекия (IT) -> Барселона (ES)
Алхесирас (ES) -> Сеута (ES)

НАГОРЕ. И ПО-ДОЛУ
Връщането е комбинация от навигация и шофиране.
Открихме два ферибота, които ни СПАСЯТ ХИЛЕРА от 1800 KM. на проводимост.
В навигационните секции нашият тен за всички терени е застрахован в избата. Ние на горните палуби можем да работим комфортно.

Сезонът е нисък и цените са с абсурдни цени: Игуменица (Гърция) до Анкона (Италия) (23 часа навигация) струва 175 евро и за нас, и за колата. Триста километра шофиране през Италия и пристигнахме в Чивитавекия (на италианското западно крайбрежие), друг ферибот от това пристанище щеше да ни отведе до Барселона само за 150 евро (още 23 часа навигация). На цената на дизела и пътните такси в Европа. За нас е по-евтино да вземем тези два ферибота, отколкото да караме 1800 километра.

И каква разлика от шофирането без спиране до удобното сядане с лаптопи на палуба с изглед към морето. Изпреварваме работата, ядем спокойно, наблюдавайки танците на вълните и чайките, които се надменят, за да си вземат риба, пием чай, когато се уморим.

ЗЕМЯ НА ВИД !
съжалявам.
ИСПАНИЯ В ПОГЛЕД !
В края на нашия седми ден от маршрута за връщане, от ПАЛУБАТА НА ЛОДКАТА, ние се наслаждаваме на ЗАЛЪКА, когато в далечината се виждат първите светлини на континента.

Пристигаме в Испания след едногодишен маршрут през Азия. Хоризонтът е изпълнен със звездни блясъци и устието на пристанището на Барселона изглежда иска да прегърне кораба, който ни приютява.
Пристанищният пилот се появява в малка лодка, обръща се с умение и започва своите насочващи задачи до пълното акостиране на кораба.
При слизане. Имаме още два дни шофиране, за да завършим връщането. Ще минат 9 дни, откакто преминахме границата на Азербайджан.
Не губим подробности за нищо, за последен път видяхме тези земи през огледалото за обратно виждане през далечен май 2017 г.

РЕКОНТЕРИ!
Преди да скочите отново от континента и да пристигнете в АФРИКА, за да завършите маршрута в CEUTA. след една година отсъствие. страхотен кръг от събирания в две кратки спирки на полуострова.

Всички тези първи срещи са с много скъпи хора и велики пътешественици: Хосе Антонио. Пътуване през целия живот и това, че на 70 той надмина себе си с околосветско пътешествие сам в 4x4, че вече с 80 му остана да изследва Западна Африка за пореден път и това е какво. Няма кой да го спре!

Мар и Луис (Бонобос). които вземат своя пикап 4х4 в Замбия и скоро ще се срещнат отново, за да тръгнат по африкански маршрут. Хавиер. че всяка година подготвя "голямо зло" в 4x4, миналата година Киргизстан, тази година планинските части на Боливия.

Соня и Дани, последният известен създател на документални филми, който подготвя третия си страхотен документален филм, който всички ние очакваме с нетърпение. Дейвид и Куик, неспокойни глобетъри, където съществуват и които откриват нещо ново за нас при всяко странно пътуване.
Но маршрутът продължава към африканската Сеута, на връщане. още срещи и тържества.

АФРИКА НА ВИД!

Една последна навигация и. Стигнахме до Африка! Устието на пристанището на Сеута и връх Хачо, надвиснали на хоризонта, означават края на пътя на Чингис хан.
В родния град на Мариан „африканецът“:-) ще върнем Mitsubishi Montero, който ни даде такъв изключителен резултат. Това великолепно превозно средство с подготовката на професионалистите на @ ARC-Racing и обувки с гуми Bf Goodrich се превърна в неудържим монтаж.
Малко тъжно е да бъдем отделени от седлото си след всичко, което сме преживели заедно, но то ще бъде в памук за един сезон, защото ще бъде изложено в Mitsubishi в Сеута. За нашия загорял Монтеро това ще бъде заслужена почивка след натоварения живот, който му даваме от една година.