Маршрут: Изкачване от резервоара Cavallers (Boн) през Estanyet de Riu Malo
Дата: 19-9-04
Участници: Пабло, Тереза, Артуро, Кармело (отгоре на Besiberri Norte, с Besiberri S в центъра и Comaloforno вляво)
Коментари: Гребен с няколко донякъде сложни стъпки II-III и поне един рапел; изкачването само до Безибери Норд също е трудно. Не е подходящ за хора със световъртеж или не е свикнал със силни изкачвания и спускания.

Други маршрути

Estanyet от Riu Malo

От Pont de Suert отиваме до Parc Nacional d'Aigьes Tortes; При пристигане в Caldes de Bon и поемате по пътя, който води до почти Язовир Кавалърс, път, който през зимата може да бъде прерязан от сняг (геолокация, за да се стигне до началната точка).

0:00 Взимаме боклука и започваме изкачването в 1:30. Достигайки язовира, без да го пресичаме, следваме широката пътека на нали което го граничи.

0:30 Пристигнахме в края на резервоара, към потока, който го храни. Не е препоръчително да зареждате водата тук, тъй като малко по-нагоре може да има крави, които са я "обогатили". Някои зигзагове ни отвеждат за около 10 минути до обширна долина, Планел де Риумало.

0:45 Ние напускаме пътеката, която продължава през долината и която води до убежището Вентоса-Калвел, и отиваме към нашата наляво където дере през която ще се изкачим и това ще ни отведе до Estanyet de Riu Malo. Прекосихме няколко мостове и започваме изкачването с потока отляво.

1:10 След като прекосим район, където почвата на пътя е отстъпила, стигаме до широка равнина, където се забавляваме известно време, ядейки малини. Спокойни сме, защото теглото на раниците е забележимо, а пред нас е целият ден. Следваме дерето, дърпайки малко надясно. По-нататък виждаме няколко потока и следваме главния, по-надясно, винаги с реката вляво.

север

Изкачване до Естаниет Риумало, зад Бесибери Норд

2:11 Малко преди каскадите на реката да я пресече добре утъпканата пътека, маркирана с крайъгълни камъни, плавайки леко наляво, изкачвайки се през тревиста зона.

2:45 Пристигнахме в Estanyet от Riu Malo, където търсим площ за засаждане на магазините. Estanyet de Riu Malo с магазините, на заден план Пунта Алта.

Северен Безибери, Централен Безиберис, Южен Безибери

0:00 Тръгнахме в 7:35 нагоре каменист канал какво е преден десен от estanyet. Поредица от етапи ни насочват право нагоре по стръмно изкачване. Отиваме бързо, мислейки за дългия ден, който все още ни остава.

Когато видим напред Пейта празнина, с нещо като стена в продължението си, ние се отклоняваме към наляво, обикаляйки върха пред нас, разхождайки се между големи блокове скали. Продължаваме да завиваме в родеото и да набираме височина, насочвайки се към северния Безибери, който вече имаме отпред.

1:05, когато пристигнем в подножието на Северния Безибери започват съмнения относно точката за започване на атаката. Виждаме три момчета, нанизани много бавно и с трудности. В основата има два коридора, единият близо до ръба, а другият малко по-наляво, и двата маркирани с етапи. Тъй като видяхме повече хора да се качват по коридора вдясно, решихме да се качим там.

Облечихме сбруите и шлемовете и след изсумтяване се изстреляхме напред, без да сме сигурни дали можем да преодолеем физически и психологически по-сложните и въздушни стъпки, които ни очакват. За всеки случай докараме някои пукнатини и приятели.

Изкачване до северния Безибери, приблизително

Изкачихме се по катеренето по коридора, избягвайки въжето на онези, които бяха в него, без особен проблем, с изключение на първа стъпка само първите 2 метра от коридора. След като изкачихме още няколко метра, дръпнахме наляво и с малък фланг влязохме в коридора, който бяхме виждали в основата вляво. Продължаваме да се изкачваме и дърпаме наляво по пътека, която понякога се признава за стъпване, други за постигане на етапи, а трети просто търсят най-логичните стъпки, винаги в непрекъснато изкачване.

1:38 Пристигнахме Безибери Норд щастлив, много по-бързо от очакваното и без да има нужда от въжета или каквото и да е оборудване за катерене. В крайна сметка не беше толкова сложно, колкото се страхувахме, II + най-много. Спираме за малко, за да се насладим, хапнем и отпуснем.

За да следвате гребен, В много случаи не става въпрос толкова за запаметяване на насоки дали да се фланкира отдясно или отляво, а по-скоро внимателно внимание и търпеливо търсене навсякъде, търсене на пътя и етапи, и разбира се, като има малко общи неща смисъл.

Следваме спускащото се било с някои флангови отдясно, дори жандарм с остър като нож камък. Очевидно не сме го качили, но слязохме надясно през улук, с леко деликатно спускане, което почти изисква въже за скачане.

Продължаваме да фланкираме отдясно, следвайки етапи, които ни карат да слизаме много по отношение на гребена, избягвайки всяка друга игла.

2:30 Стигнахме до хълм, пропастта на Oliveras и ново трудно изкачване, което трябва да изкачи стена с начална стъпка от малко над 2 метра с минимални захвати, до тесен перваз. В рафт ние се движим леко наляво, изкачваме още едно малко и влизаме в малко бегач което ни отвежда лесно до гребена. Малко повече гребен и малко флангова вдясно. Изкачил се по билото.

2:45 Следвайки флангова отдясно достигнахме много дълго и вертикално спускане, където намерихме няколко ленти и мол за монтиране на рапел. По-горе виждаме, че има и други ленти, монтирани за скачане от различни места, в зависимост от това къде сте пристигнали. Накрая извадихме въжето, ненужно дотогава, и скочихме надолу. Той се спуска по канал с междинен перваз, където спускането може да бъде разделено в случай на късо въже. Каналът се разклонява на две и е по-добре да вземете този отдясно (докато гледате стената, тоест тази отстрани на билото). Носим 60 м въже. но трябва да бъдете внимателни, защото не отива докрай, а последните 2-3 метра се разпадат; две момчета с 50 м въже. те също решават да направят единичен рапел и да изкачат последните 8 метра. Трябва да внимавате, защото скалата е много разложена и камъните могат да паднат на тези, които чакат отдолу.

Няма крайъгълен камък или хълбоци, така че се изкачихме към хълма от дясната страна, с всички счупени камъни. Веднъж в хълм, Salles пропаст, има още една трепадила и ние се качваме на гребен.

Изкачване на гребена до Централен Безибери

3:35 Все още не виждаме етапи, но продължаваме да a клюн, което смятаме, че може да е Besiberri del Medio. Но по-късно ще видим, че не е така. Нов фланг отдясно и последващо директно изкачване нагоре, все още без важни етапи.

3:52 Ново пикило че също се чудим дали ще е Средният Безибери, но нито едното, а малко по-напред. Бяхме решили да спрем за обяд на върха на централния Безибери и стомасите не спират да се оплакват.

3:59 Накрая това е Бесибери Централен север, и една лесна плоскост ни отвежда до южния връх. Въпреки че в някои списъци и двата върха се появяват като три хиляди, последните измервания им дават малко по-ниска височина.

Северно Безибери от Централно Бесибери

The спускане лесно е, без склонове, маркирани с етапи от лявата страна на билото. Продължаваме по дълга и много лесна пътека, минаваща под връх с някакъв крайъгълен камък, но това няма нищо на върха. Така че стигнахме до подножието на южния Бесибери, това е пълно с хора, изкачили се по западния му склон, долината Безибери на лесно изкачване. Продължаваме още малко от вляво от върха и виждаме два канала, този отляво с голяма плоча в средата, което го прави много трудно, затова се качихме нагоре десен канал. Пътеката е направена от разложена скала, а в средата на коридора има някаква зона, която изглежда лесна за пързаляне, така че дърпаме наляво, влизайки в другия коридор вече над плочата; Продължихме да се изкачваме и лесно стигнахме върха. По пътя надолу ще видим, че първият коридор, след гладката зона, ни позволява да се изкачваме много лесно с канал вляво в края.

5:05 Южен Бесибери. Основната цел вече е постигната, обсъдихме дали да завършим билото и да отидем до Комалофорно (3029) (или Хлороформ, както го нарекохме, защото беше по-лесно за запомняне;-) и дори до Пасет (2998, но отбелязано като три хиляди в "официалният списък"), но все още има дълъг път за връщане и ние преценяваме, че ще пристигнем в Сарагоса през нощта, така че след няколко дискусии се решава, че ни е достатъчно и ще се върнем. Слизаме по първия нагоре коридор и се дръпваме наляво, като малко по малко губим височина. В даден момент намираме етапи, които слизат до Estanyet de Riu Malo и всъщност по-късно ще видим, че има няколко маршрута, маркирани с етапи, някои много по-ниски от други, въпреки че трябва да внимавате, защото не можете да слезете никъде.

Besiberri del Mig, от Beciberri Sud

Спускането е много трудно през скалисти и каменисти участъци, което ни прави много дълги и уморителни. Най-накрая стигнахме до палатките за 1h 50 'от върха. Почивка, малко храна, събиране на всичко и връщане по същия път до колата.

Бил към Пико Комалофорно и Пико Селестин Пасет

Години по-късно щяхме да направим билото между Южен Безибери, Комалофорно и Пасет, изкачвайки се нагоре по долината Безибери, така че Вашият кратък преглед да продължите билото ще бъде следният.

5:05 Южен Бесибери. Слизаме малко към нали (Запад), за да поемете по наклон канал, който отново се обръща наляво (на юг). Флангираме вдясно от билото по малко утъпкана пътека, обикновено лесна, макар и с някаква специфична II стъпка. По всяко време следваме фланговете под билото и някои от иглите на това, с някои малки възходи и падения, докато не бъдем засадени под пирамидата на върха на Комалофорно. Изкачването до върха е през малко вертикален, но лесен канал (I), който се изкачва първо надясно и след това се обръща наляво.

5:40 Връх Комалофорно или Яжте ло Форно. Ако искате да продължите до Pico Celestin Passet (2998 м, считано преди това за три хиляди), слезте по крайния канал, където сме се изкачили до върха, и след това продължете наляво (на юг) под билото отдясно от това. След напредване под билото, спускането започва по диагонал (Югозапад), докато стигне до подножието на контрфорс, слизайки надясно до този дори малък рамо което ни дава достъп до Paset, който е отзад.

5:50 Коладо дел Пасет (2939). От хълма слизаме на 4 метра вляво, а къс фланг и ние стоим под a канал, защо издигам се.

Без да стигнем до края на канала, следваме a пукнатина вляво, маркиран със забележителност и малко след това при достигане на скална плоча, леко отделена от стената, изкачи билото, Може би това е най-сложната стъпка, но не надхвърля II +. По-горе намираме въже за скачане, удобно е да погледнем мястото за спускане.

Следвайте билото, първоначално минавайки кратък участък отдясно, а след това най-вече отляво.

5:12 Връх Селестин Пасет, стари три хиляди наскоро намаляха с няколко метра, въпреки че неточността на измерванията все още не изключва 100% да бъдете на ръба на успеха и неуспеха, да сте популярен връх или да сте забравен връх, като голяма картина където цената може да варира изключително не заради качеството му, а заради драскането на ъгъл, който казва кой е неговият автор.

Има първи връх с голям крайъгълен камък и малко по-нататък втори връх с голяма скала, който изглежда малко по-висок (въпреки че на картата на ICC те му дават 10 см по-малко), но едва ли има някаква разлика. Втората среща на върха е на 3 минути и не е по-трудна от изкачването до тук, макар и с малко стъпка малко въздушно.