гориво

Бали е състояние на духа, философия на живота, много повече от дестинация. Когато Лорън ми каза, че ще преподава второ ниво на сурово готвене в Академия Алхимия и след това ще отнеме няколко седмици за проучване, ваканции и релаксация, не мислех много за това, бих искал да се присъединя към нея. Първоначалната идея беше да се проведе малък фестивал, наречен Plant Summit, с разговори от местни хора с интересни вегански проекти и да завърши с изскачаща вечеря, приготвена от нас. В крайна сметка трябваше да го анулираме по правни причини (лицензиране и други ...). Знаем, че следващата година може да се извърши без проблем и допълнителните почивни дни за почивка не навредиха. Освен това времето е отлетяло, има толкова много неща за правене и ядене там ...

За да стигнете до Бали от Мадрид, трябва да вземете два самолета. Трябваше да направя междинно кацане в Доха, Катар. До Доха е 7 часа полет, а от Доха до Бали е още 10 часа. Мисля, че е важно да се има предвид, че цял ден транзит се губи, когато решаваме колко дни ще бъдем там. Също така е важно да знаем през кой сезон отиваме. В края на април началото на май е края на дъждовния сезон, подходящо време е, защото вали доста малко (особено през нощта и продължава за кратко) и не е толкова горещо, колкото през лятото. Климатът е много много влажен и това прави жегата по-потискаща.

Пресни листа от моринга.

Ще разделя тази публикация по дни и преди всичко ще говоря за храната, защото една от целите ми в това пътуване беше да се вдъхновя от индонезийската кулинарна култура, да се наслаждавам на азиатски вкусове и да се уча от веганските и сурови ресторанти в Убуд, там са много и много интересни. Бали е един от центровете на сурова веганска кухня и аз се възползвах максимално, за да опитам всичко, което можах. Освен това, в сравнение с Мадрид или други градове в Европа, храненето в Бали е наистина евтино (среден билет от 10-12 евро за поръчка на няколко ястия и напитки). Ще говорим и за пазаруване, мини пътуване до Gili Air, училища за готвене, които можете да намерите, йога и други дейности, фокусирани върху благосъстоянието като церемонии с какао или посещението ни в Green School.

Ден 1

New Earth School предлага уроци във вторник и петък. Най-спокойните петъци, в много позната и свободна среда. Това е около час от Убуд с кола, но си заслужава преживяването.

Вечерта отидохме в Moksa, ресторант с растителна основа, който има органичен фермерски пазар във вторник и неделя сутрин. Те имат доста обширно меню и използват съставки в готвенето, които самите те отглеждат в градината си.

Ден 2

Възползвайки се от провеждания фестивал на храната в Убуд, разгледахме програмирането и се приближихме, за да видим как върви. Имаше класове за готвене, шоукуйки, както и много интересни беседи и събирания по различни теми от бранша. Като любопитство, истината е, че забелязахме малко представяне на веганското/растително течение във фестивала. За ядене избрах веганско ястие Nasi Campur от един от щандовете, което е типично ястие с ориз и различни препарати, в случая всички зеленчуци: хрупкава темпе, зеленчуково къри, тофу ... Много е типично за уличната храна и се сервира върху чиния с бананови листа.

На фестивала успях да се срещна с момчетата от Elevated Cacao, суров шоколад, произведен в Бали, с много добро качество и с много различни вкусове. След фестивала излязохме на разходка и вечеряхме в кафе Soma. Открих, че това е много хубаво място, почти цялата оферта е сурова веганска храна, но ако сте само няколко дни, не бих го препоръчал. За да приключим (или почти) деня отидохме в Йога плевнята за клас по йога Ин Ин Ян, който съчетава по-активна част с друг от дълбоко пасивно разтягане.

Йога плевнята е един от най-големите йога центрове в Убуд и този, в който бях най-много тези две седмици. Винаги има добра атмосфера, той е известен със своите екстатични танцови сесии в неделя сутрин и има много класове и с много добро качество. Вярно е, че те са класове на много хора, но намирам специален чар да правя йога с много хора едновременно, мисля, че на енергийно ниво това допринася много. В допълнение към часовете по йога, те провеждат пълни обучения, имат част от настаняване, кафене и дори спа център. Това е като мини град на йога маниаци 😛

След час отидохме да вземем Kokolato, веганска сладоледена верига, за която трябва да умрем. Конусите са направени от червен ориз или ориз с активен въглен. Те имат много вкусове, но любимият ми в това пътуване е пушената ванилия.

Ден 3

SOL купа в семената на живота, със свежа спирулина.

Започнахме деня, когато го приключихме, в Йога плевнята, като закусихме огромна купа тропически плодове със сурова гранола. Както споменах, на сайта има и спа център с аюрведа, наречен KUSH и леченията са супер евтини (масажи на цялото тяло за 22 евро, процедури за лице или рефлексология за 15-18 евро). Бях си резервирал лице, по-специално 60-минутния аюрведичен масаж на лицето, истински пропуск. Всичко е обгрижено в детайли, когато пристигнете, попълвате формуляр за това как сте в този ден, за да адаптирате лечението и накрая ви дават чай на малка тераса. Силно препоръчително.

След като напуснах лечението, отидох направо да опитам The Seeds Of Life, едно от най-популярните сурови веган кафета. Важно е да опитате SOL Bowl с много чудеса и свежа спирулина, която има вкус, толкова различен от този, който откриваме в праха. Това беше едно от любимите ми ястия през целия ми престой, наистина ми хареса. Другата голяма силна страна са напитките. Имат много интересно меню. Поръчах един от "мохитотата" с комбуча и много ми хареса. Както знаете, обичам комбуча и съм я поръчвал почти навсякъде, където я има. И съжалявам да кажа с цялата си честност, че почти никъде не съм го харесвал. С топлината и влажността мисля, че е трудно да се получи стабилна комбуча, която да не прекалява и да не се претрупва. Ако търсите ферментирали напитки, препоръчвам ви да изберете кокобиотис, базиран на кокосова вода, които са много по-добри в Бали.

Джакфрут пица в Zest.

За вечеря отидохме в Zest, без съмнение още едно от любимите ми места, с невероятна атмосфера и музика на живо в деня, в който отидохме. Вечерях плодова пица с барбекю, която почти ме разплака и поиска свеж кокос. Също така поръчахме кимчи ролките да се споделят и аз не бях напълно убеден, кимчи твърде слаб (поне за моя вкус !).

Ден 4 и 5

Ден на транзита до Gili Air. Малък отдалечен остров за гмуркане с шнорхел. Взехме автобус и след това лодка до острова. Отседнахме в Youpy Bungalows, малки каюти с външна баня (душът гледа към небето или звездите е най-добрият) и много готин басейн. За моя вкус повече от достатъчно. Това е супер евтин вариант (50 евро/2 нощувки за 3 души с включена закуска). Вярно е, че има и много по-бляскави възможности на острова, но мястото беше чисто и добре разположено и беше идеално за сън.

След разходка из острова (цялата разходка отнема по-малко от час), отидохме в клас по Йога Ин в Цветя и Огън Йога градина. Едно от малкото йога студия на острова, красиво, построено изцяло в бамбук и с кафене със смутита и сладолед.

За вечеря отидохме в Pachamama, органичен ресторант (и без Wi-Fi), където вечеряхме двете нощи, на които бяхме на островите, защото го обичахме. Поръчах купичка с печен патладжан, ориз, салата и различни топинги и дресинги.

Вторият ден в Gili Air се посветихме на яденето на плодове, слънчевите бани и гмуркането с шнорхел. Не успяхме да видим костенурки, но видяхме много риби много близо до брега. За обяд отидохме в Муса, където имах епичен гироскоп с джакфрут, придружен от лимонада с активен въглен.

Ден 6

Одисея обратно от Gili Air до вилата ни в Убуд и след като се настанихме отново, отидохме на вечеря в Sayuri Healing Food, другата страхотна позната сурова храна в Убуд. Това е и училище за готвене и те имат много работилници и обучения, които си струва да разгледате. Техният специалитет са десертите, но соленото меню също е много вкусно. Много добре направена сурова кухня и ненадмината атмосфера. Поръчахме да споделим суровата топла лазаня, кухненския салон и специалния сандвич с джакфрути. Също rosella kombucha и Лечебна гъба Reishii Tonic за пиене.

Сурова веганска топла лазаня в лечебна храна Sayuri.

Ден 7

За да започнем деня, отидохме да опитаме йога в Убуд йога център. Този път Хата (по график повече от всичко). Йога студиото ми се стори невероятно, но не харесвах твърде много класа. Наистина мисля, че нямахме късмет с учителя.

За да хапнем, отидохме в Sari Organic, ресторант в Ubub, но скрит в оризовите полета. За да стигнете до там, трябва да вървите 20 минути по тясна и нагоре пътека, но си заслужава. Кухнята е типична индонезийска и те я приготвят с помощта на съставки, които сами отглеждат в своята биологична градина. Помолихме да споделим: зелена салата от папая, салата от нейната градина, зеленчуци Nasi Gorang и Loompong.

Традиционно индонезийско ястие в органично сари.

Вечерта посещаваме пирамидите на Чи за церемония по какао и звукова медитация. Пирамидите на Чи е в покрайнините на Убуд и до тях може да се стигне с безплатен автобус, който тръгва от двореца на всеки час. Това са две палатки с форма на пирамида, където се провеждат лечебни звукови събития. В този случай отидохме на церемония с какао. За първи път го направих и беше много приятно преживяване. Ритуал на изява около какаото като свещена съставка.

Ден 8

Време беше да опитаме Алхимия, затова отидохме на закуска. Алхимията е известна със своя салатен бар, където можете да изберете как искате вашата салата да бъде, като изберете базови съставки и топинги. А сутрин имат и бар за закуска, където можете да изберете съставките, за да приготвите купа с плодове, мюсли или кисело мляко. Вкусно е. Те също имат собствен магазин с много интересни продукти: суперхрани, какао, етерични масла, лоши ...

Закуска в Алхимия.

След закуска отидохме в Green School, частно училище, където в тези дни се провеждаше фестивал за устойчивост с разговори, събирания и много други дейности. Бях много изненадан и очарован от Green School за неговата концепция и за архитектурата на всички негови класове, направени от бамбук и на открито. Това беше като да посетите утопично училище насред джунглата и много много красиво.

И за да завършим деня, имахме менюто на тревопасните за вечеря в Locavore. Изискан ресторант, който използва само местни съставки в Убуд, считан за четвърти пореден път за един от 50-те най-добри ресторанта в света. Избрахме 6-степенно веганско меню за дегустация, към което бяха добавени над 6 предложения за предястия от ресторанта. Уникално и силно препоръчително преживяване. Вечерята ни струваше около 60 евро на място, невероятна цена за качеството и предложението на Locavore. За нас вегетарианските храни бяха уникалната възможност да бъдат вдъхновени от тяхната работа и добра работа.

Ден 9

Събота и нашата идея беше да отидем на фермерския пазар Moksa, който е красив и има качествени органични плодове, и след това да прекараме деня в Канггу. Най-накрая прекарахме повече време от планираното на пазара и освен това бяхме в настроение за по-спокоен ден, затова решихме да прекараме останалата част от сутринта в басейна на вилата. За да хапнем, отидохме в кафето Yellow Flower, което има типична индонезийска храна и много красиви гледки.

Moksa Farmers Market.

Следобед направихме малко пазаруване и вечеряхме в Clear Cafe. Не беше от любимите ми, въпреки че напитките, които имат, са интересни, но мястото е много красиво и приятно.

Ден 10

Връщаме се в The Yoga Barn за час по йога по Кундалини и масажна терапия Ayuryoga в техния СПА център KUSH. Най-добрият начин да започнете една от последните сутрини в Бали. Аюрьога масажът съчетава част от аюрведични етерични масла с друга част от йога разтягания, при които терапевтът използва цялото си тегло, за да ви помогне с извивки и всякакви движения. Истината е, че има моменти, когато съм си мислел, че ще се счупя (в един момент бях изцяло отгоре си с крака на гърба си), но те отлично контролират къде отиват и ми дадоха преглед на цялото тяло благодаря. След масажа (междувременно Лорън имаше масаж на лицето и рефлексотерапия), останахме за закуска/обяд в кафене The Yoga Barn. Поръчах епична салата с хиляди неща и Лорън избра бюфет, който имат няколко дни. Те са склонни да променят темата, този ден това беше индонезийската кухня.

Отидохме в Саюри Лечебна храна за десерт, също защото се бяхме уговорили да се срещнем с Лукас от Veecoco, нова платформа за вегански онлайн курсове, която току-що записа Саюри за една за сурова храна.

За следобед имахме среща със Шанти, основателят на Alchemy Academy и отидохме да се мотаем в басейна в Bambu Indah, хотел с красиви гледки, идеален за гледане на залеза. Останахме и на вечеря и поръчах един от специалните предложения за деня, филето на Джак Фрут.

Ден 11

Последният ден в Бали, време да влезе в реалност ... Прекарахме сутринта в пакетиране и в басейна. След това отидох да хапна в Kismet, с книга и вече много носталгичен. Междувременно Лорън отиде на друг час по йога. Поръчах една от техните класически купи и комбуча (което между другото не ми хареса нищо, вече споменах, че комбучите в Бали изобщо не са ме убедили ...). Тогава се срещнах с Лорън в спа Taksu, за да си направим ноктите и ноктите на краката. Горещо препоръчвам лечението в този друг спа център. А в случай на маникюр и педикюр, салонът, в който се правят, има невероятни гледки. Също така след лечението те канят на питие в кафенето им.

След разходка в Убуд и пазаруване в последния момент отидохме на вечеря в Нусантара, малкият брат на Локаворе. Много по-достъпни и сервират само индонезийска храна. Минало място, всичко много внимателно и вкусна и традиционна храна, за запомняне.

Ден 12

Стискайки се до последния момент в Бали, решихме да си направим татуировка в последния ден в Conscious Art Tattoo, веган студио за татуировки, което дарява част от колекцията си за социални и образователни проекти в Бали. Избрахме листата на моринга за татуировки, защото това е едно от най-често използваните местни растения с много лечебни свойства и едно от любимите ни. След татуировката минахме през Алхимия, за да ни закараме с такси до летището. Обичам да отнемам в кукли, направени от бананови листа. Всеки от тях избра салата от техния салатен бар, рулцата от папая и сурова пица със спанак и гъби. Трябваше да тръгнем с добър вкус в устата.

И накрая, коментирайте, че Бали, поне според моя опит, е много безопасно място, няма проблем да отидете сами, хората ви помагат веднага и обикновено са много приятелски настроени. Има два варианта да се придвижите или да влезете в колата или мотоциклета на някой местен, който ще ви отведе от едно място на друго; или да наемете мотоциклет. Трафикът е доста лош, така че трябва да възпитавате търпение.

Надявам се публикацията да ви е била полезна и да ви послужи, ако някога посетите Бали или Убуд. Знам, че сме яли много много, но не може да бъде иначе! Ето ви видеото, което допълва тази публикация, за да можете да добавите повече изображения и звуци към цялото приключение.