Куро Гонсалес и Фернандо де ла Торе

кения

Възможностите за алпинизъм в Африка не са много или добре известни. Въпреки че има няколко масива над 4000 метра и в някои конкретни случаи над 5000, в много случаи те не предлагат възможност за предприемане на мащабни дейности. Нашата цел да наберем хиляда метра надморска височина годишно и на континент неизбежно водеше стъпките ни към мистериозната Африка, толкова близка и въпреки това толкова непозната. Дестинация: връх Кения.

СНИМКИ: Алваро Дуке и Фернандо де ла Торе

ВЪВЕДЕНИЕ

Това малко, което знаехме за алпинизма в Африка, ни се струваше интересно и искахме да се възползваме от възможността да се изкачим до един от големите върхове на континент, който притежава специална атракция и интензивен магнетизъм. Независимо дали става дума за люлка на човечеството, за неговите пейзажни контрасти, за огромно количество животински живот, несравним в света, или за това, че е страната на великите книги за пътешествия и приключенски подвизи. Може би заради някое от това или може би заради всичко, всяко пътуване или дейност в Африка винаги е обгърната в определен въздух на мистерия и приключения за всеки обикновен европеец. Информацията, оскъдна, неточна и не актуална, ни накара да изострим изобретателността си през мрежите и да нападнем с въпроси на познати, които в някакъв момент от живота си са минали оттам.

Интересните райони в Африка са приблизително планинската верига Атлас с 4200 м (Мароко), планинската верига Рувензори или Планините на Луната с 4600 м (Уганда, Конго) и различните масиви между Кения и Танзания като Килиманджаро (покрив на Африка с 5900 м), Меру (4600 м) или Планината Кения (5200 м). Последният (връх Кения на суахили) е този, който предлага най-големите предизвикателства за нашите стремежи за катерене. След няколко неуспешни усилия успяхме да се ориентираме и да добием представа за нашата логистика, бюджет и развитие на дейността.

Приятната изненада беше намирането на полет на швейцарски, С много разумна цена и доста удобен график бързо ни посадиха в Кения. По-трудно беше да намерим специализирана агенция, която да управлява престоя ни, храната, водача и хамалите там. И не по-малко лесно да се ориентираме и да получим информация за възможностите за изкачване и приближаване до връх Кения. За много неща, които прочетохме и снимки, които видяхме, не можахме да добием представа какво можем да намерим там.

Годината беше пред нас и не искахме да чакаме следващия добър сезон за катерене, затова решихме да се възползваме от последните дни на сухия сезон, последната седмица на септември. Погледнахме времето, избрахме правилния материал, за да пътуваме леко, и там отидохме. Веднъж в Найроби успяхме да открием нощната суматоха и живота по улиците на столицата. Този ден, априори без значение, ни помогна да разчупим формата с Европа и да сменим чипа на пътнически режим, винаги жаден за знания и открития.

Път за Ривендел

През пет-шест часа, през които пътуването с А2 отнема до Нанюки, ние погледнахме живота на тази страна с нашите очи. Пазарите, магазините, хората. всичко тече по страните на безкрайния път и ви позволява да откриете неговите хора, места за поклонение, пейзаж и природа. В един момент масивът в Кения стана вездесъщ, внушителна покрита с облаци маса, която властва над гигантската африканска равнина от неизмеримо разстояние.

В ранния следобед организирахме багажа си, чувалите за портиерите, храната, фотографското оборудване и най-вече дъждовата екипировка, която имахме, откакто пътуването ни започна, точно на екватора, в средата на плътна завеса от вода. С малко студ и много дъжд започнахме изкачване на 9 км през непозната територия от Порта Сиримон (2600 м) до Лагер на старите мъхове (3300 м).

Прекосихме планинската джунгла под проливен дъжд по широк и хлъзгав черен път, докато водачът ни показа следите от биволи, хиени и редките планински слонове. Успяхме да заснемем накратко някои необикновени маймуни колобуси, с поразителното им наметало с дълга коса и семейство бабуини ни позволиха да се приближим, любопитни като нас. Няколко тропически птици оживиха нашата разходка и внушителен боен орел наблюдаваше нашето изкачване. Когато джунглата свърши и стигнахме до степно плато, ускорихме темпото си отново при заплахата от дъжд и обещанието за топла вечеря. Въпреки че спряхме три или четири пъти, за да видим малко антикопи и малки франколини, ние намалихме времето за изкачване наполовина, като пристигнахме за няколко часа в дълъг дървен заслон, боядисан в зелено, където се настанихме и се опитахме да хвърлим поглед на част от пейзажа в мъглата.

Мъгла в Квебрадас

Окото на Саурон

Портата на Мордор

Curro и Álvaro взеха известна дължина, която без да се затруднява на скала след 5-ти или 6-ти, уверявам ви, че при тези условия и на почти 5000 m. Струваше ми се невъзможно да окача първо. Качих се надувайки се от усилията дълго след дълго, опитвайки се да направя прилична снимка, когато не беше мой ред да бъда сигурен или тръпката от студа ми позволи. По-труден участък от обикновено, докато ние се развеселихме и развеселихме, те ни поставиха на стълба и в подножието на див, вертикален, красив и призрачен хребет, който изостри иглите си към небето в мъглата. Напредвахме щастливо към целта си, докато плътно покривало от облаци ни обгръщаше, което едва ни позволяваше да видим няколко метра. Качваме се на няколко игли, които смятаме за най-високи, за да изчистим съмненията за върха, и, разкрачвайки последния, председателстваме морето от непрекъснат замръзнал сняг от юг. Среща на върха в Батиан 5199 м., Вероятно най-ценната среща на върха в Африка. Облаците ни попречиха от всякакъв поглед към неразгадаемата равнина, която ни заобикаляше. Въпреки това очарованието да бъдем на място като това, на такъв агресивен хребет, където само топлината на доволните усмивки на приятели се пробиваше през студа и мъглата, беше това, от което се нуждаехме.

Опасявайки се, че дъждът или снегът ще ни паднат, ние не се забавихме и потърсихме линията на спускане до замръзналата кула Фирмин, която ни притесни малко. Спускаме се на къси рапели, за да избегнем прихващане на въжетата по извитата писта и острите й скални върхове. Бяхме тръгнали нагоре и надолу много бързо, посред бял ден и дъждът още не беше излязъл. Щастлива снимка в заслона пред тъмната планина, че отдолу беше страшно да се погледне през бурните облаци.

На следващия ден щяхме да слезем, след една мъчителна студена нощ, за заслужена почивка, наслаждавайки се на сафари в саваната, което също ще ни остави незаличим спомен.

ДОСТЪП И МАРШРУТИ

- МАРШРУТ НА НАРО МОРУ: най-популярният за достъп до северната стена на планината, както и за изкачване на други по-малки планини като Пунта Ленана (4985 м) или точките Мелхуиш и Томсън. Гледките към югоизточната стена на планината Кения са наистина грандиозни.
- ПЪТ СИРИМОН: най-доброто, ако намерението е да се изкачи ефимерните линии от лед на южната стена на тази планина. Дълъг и твърд маршрут.
- МАРШРУТ ХОГОРИЯ: Минава по източния фланг на планината и е един от най-леките по отношение на склонове.
Интересен вариант е да обиколим масива, като по този начин можем напълно да наблюдаваме различните склонове на планината.

ОПИСАНИЕ НА КАЧКА
- Най-често срещаната и достъпна е известната "Класическа северна стена", популяризиран за първи път през 1944 г. от английските Firmin и Hicks. Не може да се говори за определен график, тъй като много фактори зависят (аклиматизация, сняг или лед, умения на алпинистите). Но е обичайно графикът да надвишава 10-те часа.
- За да стигнем до основата му, се изкачваме по участък по пътеката към Пунта Ленана и след като преминем по стръмния скалист изход, поемаме по голям каменен канал вдясно, който разделя стената на скалист бъбрек. Продължаваме по морена в средата на склона, докато достигнем хаос от големи скални блокове (някакъв крайъгълен камък). Оттук се виждат вертикалната източна стена и останките от стария ледник. Вдясно, в маркиран канал в стената, украсен с големи вградени блокове, изкачването започва. Какво е обозначено със синьо боядисан знак.

Щракнете върху изображението, за да го увеличите

По време на маршрута трябва да се внимава изключително внимателно. Няма големи сложности, но често се срещат сняг или лед, които пречат на прогресията след чести периоди на нестабилност.

ПРАКТИЧЕСКИ ДАННИ

Планината Кения е вторият най-висок връх на континента, след Килиманджаро. Силуетът му се появява безпогрешно върху джунглата, която го заобикаля и може да се види от много километри. Той има два основни върха: Батиан (5199 м) и Нелион (5188 м). За достъп до двете се изисква не само специфично оборудване за катерене, но също така опит и плавност във високите планини.

- КОЙ ВРЕМЕ ДА ИЗБЕРЕТЕ
Има два дъждовни периода: март до юни - със значителни валежи - и октомври до декември. Най-доброто време за посещение на планината е януари, февруари и от края на август до края на септември, въпреки че времето като цяло е доста нестабилно. Ако нашето намерение е да изкачим различните маршрути на южната стена, най-добрият вариант е да отидем в дъждовния сезон (и да задържим, докато намерим прозорец с добро време). Тъй като в момента е много рядко тези ледени линии да се образуват през сухия сезон.

- ПОЛЕТИ.
ШВЕЙЦАРСКИ предлага полети от Барселона, Мадрид и Валенсия до Найроби, през Цюрих. В зависимост от разписанията на полетите може да се наложи да нощувате в Цюрих, но има много предложения в различните хотели в района в близост до летището и с безплатна автобусна услуга от летището. _ ЦЕНИ. През март 2013 г .: в икономична класа от € 542 (Крайна цена, всички включени). И ако искате да се насладите на лукса да пътувате с SWISS в бизнес класа, от 1 912 евро, всички включени. Разбира се, можете да се насладите на седалка, която се превръща в напълно хоризонтално легло с дължина 2 метра, и на въздушна възглавница с масажна функция.

В мрежата ще намерите цялата информация, свързана с пътуването и конкретни оферти за различните му дестинации. Информация за полета, продължителност, разписания и максимално тегло на багажа.
Можете да управлявате резервацията и да закупите билета си точно там.
901 116 712
www.swiss.com/spain

- ДАННИ ЗА ИНТЕРЕСИ.
Основните данни за това как да се придвижвате там: транспорт, валута, необходима виза, къде да я вземете, необходими ваксинации (като малария, жълта треска или тиф), можете да ги видите на официалния сайт magicalkenya.com

Туристически офис в Кения:
C/Cardenal Cisneros 51, Мадрид.
915 401 805/[email protected].
Посолството също е в Мадрид, но ще бъде по-удобно да получите виза директно на летището. Улица Хорхе Хуан, 9, 3º;
917 812 000/www.kenyaembassyspain.es

МОНЕТА.Националната валута на Кения е кенийският шилинг (Ksh или KES). Всеки шилинг е разделен на 100 цента. Местните покупки, храна и малки бакшиши се заплащат в шилинги. По принцип те предпочитат долари по навик, но еврото е напълно валидно, така че не се притеснявайте да носите долари.