adwords

Рекламодателите в Google AdWords и други рекламни платформи правят всичко възможно, за да извлекат максимума от инвестициите си в тези медии.

Идеята на това е да генерира по-високи печалби, без да е необходимо значително да увеличава инвестицията.

Но преди да споделите с вас кои са някои стратегии за понижаване на вашата CPC или цена на кликване в Google AdWords, важно е да разберете основите.

CPC или цената на кликване е стойността, която плащате всеки път, когато потребител кликне върху някоя от вашите реклами в Google AdWords. Този показател е един от най-важните, тъй като е пряко свързан с общите разходи или инвестиции на вашите кампании с плащане на кликване.

За да получим цената на кликване са ни необходими две неща:

  1. Крайна цена
  2. Брой кликвания

След като получим горното, е много лесно да го приложим към проста формула:

CPC = Обща цена/брой кликвания

Ако инвестираме $ 1000 и генерираме 500 кликвания, тогава средната ми цена на кликване е $ 2 песо.

CPC = $ 1000/500 = $ 2

Има някои методи за понижаване на CPC или цената на кликване на нашите кампании в Google AdWords, които ще споделя с вас по-долу

1. Използвайте ключови думи с дълга опашка

Ключовите думи или ключовите думи с дълга опашка, известни също като „дълга опашка“, са ключови думи, които имат малък брой търсения и обикновено имат по-малко рекламодатели или наддаване на конкуренция за тези ключови думи, което води до по-ниски разходи на кликване.

Много хора правят грешката да рекламират само с много общи ключови думи. Недостатъкът на това е, че повечето рекламодатели използват тази стратегия и има голям обем търсения (които много малко отчитат) за ключови думи с дълга опашка.

Каква е разликата между ключовите думи с къса опашка и ключовите думи с дълга опашка?

Примери за ключови думи с къса опашка

  • Дигитална камера
  • LED телевизия
  • Смартфони

Примери за ключови думи с дълга опашка

  • Цифров фотоапарат Canon Power shot
  • 17-инчов Samsung LED телевизор
  • Смартфон v2 Galaxy Ace 5 MP

Ако забележите, ключовите думи с дълга опашка са много по-конкретни. Те обикновено се активират чрез търсения от потребители, които имат по-голямо намерение за покупка или които вече са идентифицирали своите нужди.

Според SEOmoz, 70% от уеб трафика на търсачките идва от ключови думи с дълга опашка. Също така в моя собствен опит споделям с вас, че този тип ключови думи са много по-подходящи и следователно броят на реализациите е много по-голям.

2. Не използвайте само ключови думи с широко съвпадение

Едно нещо, което много нови рекламодатели правят, когато стартират своите кампании в Google AdWords, е да използват само ключови думи с широко съвпадение в своите рекламни групи.

Това е безпогрешна рецепта за привличане на неподходящи търсения с много високи разходи.

Препоръчвам ви да се възползвате от обхвата на всички видове съвпадения, които са налични в Google AdWords.

Широкото съвпадение, както подсказва името, е съвпадението, което привлича най-голям брой търсения. Много пъти обаче тези търсения са малко свързани с това, което потребителят търси.

Използвайте точно съвпадение на фразите, както и най-новото модифицирано широко съвпадение, за да намалите CPC.

Без съмнение това е стратегия, която ще доведе до много добри резултати.

3. Уместност в най-голяма степен

Никога не ми омръзва да го казвам.

Уместността е думата на играта в Google AdWords и същото важи за повечето системи с плащане на кликване (Нещо повече ... уместността е най-важният аспект във всяка маркетингова система).

Колкото по-подходяща е кампанията Ви в Google AdWords, толкова по-ниски са разходите Ви за кликване.

Толкова е просто 😉

И как постигате това значение?

Общата идея е, че ключовите думи на рекламните Ви групи са включени в текста на Вашите реклами.

И това от своя страна целевата страница е свързана с темата на рекламата и същите ключови думи. Опитайте се да помислите какво би искал да намери потребителят при търсене и да предадете точно това в текста на рекламата си.

4. Увеличете CTR на рекламите си

Добрият CTR е един от най-важните фактори, които влияят върху качествения рейтинг на ключовите Ви думи. А доброто ниво на качество води до по-ниски разходи на кликване. Следователно, колкото повече увеличавате CTR, толкова по-вероятно е CPC да намалее.

Доста проста техника за повишаване на CTR, която всеки може да приложи, прави основен тест за разделяне на рекламите.

Можете също така да опитате следните стратегии за увеличаване на CTR и като следствие от това да намалите разходите си за кликване:

  • Използвайте промоции и отстъпки в текста на рекламите
  • Използвайте ясен и директен призив за действие
  • Използвайте разширения на рекламите, за да увеличите рекламното си пространство
  • Използвайте вмъкване на ключови думи в рекламите
  • Използвайте съобщение, различно от вашето състезание (други рекламодатели)
  • Добавете отрицателни ключови думи

Важното при тази стратегия е да извършите измерване на промените, които правите, за да идентифицирате какво генерира по-висока CTR.

Ще разберете, че това ще доведе до по-достъпни разходи за кликване 😉

5. Задайте оферти за кликване ръчно

Има различни настройки, които можем да изберем при създаването на нова кампания в Google AdWords.

Един от тях е раздел „Опции за предлагане“. Тук повечето хора оставят опцията, при която Google определя вашите CPC, за да генерира по-голям брой кликвания.

Ако обаче искате да имате по-голям контрол и да получите по-ниски разходи за кликване, изберете опцията „Задаване на оферти за кликване ръчно“, както е показано на следващото изображение:

По този начин ще решите каква ще бъде максималната CPC, която искате да получавате от рекламните си групи и ключови думи.

Колкото повече намалявате максималната CPC по подразбиране, толкова по-ниска ще бъде вашата CPC.

Разбира се, има минимална CPC, за да може да се показва в резултатите от търсенето, но това ще се управлява от вас въз основа на вашите нужди и бизнес цели.

Надявам се, че тези стратегии ви позволяват да намалите разходите за кликване във вашите кампании в Google AdWords и PPC.

Искам да поясня, че тези методи са внедрени в моите собствени кампании и в тези на моите клиенти, с които съм постигнал добри резултати. Въпреки това, както винаги казвам, важно е първо да тествате в малък мащаб (с няколко кампании) и ако работи, репликирайте го в останалите 😉

Ако тази статия ви е харесала, ще се радвам, ако можете да я споделите в социалните мрежи. Поздравления!

Алън Валдес

Относно Алън Валдес

Алън Валдес е основател на clickomi, специалист по Google AdWords и дигитална реклама от 2009 г. Някои от компаниите, с които той си сътрудничи, са General Motors, adidas, AXA, Blackberry и Coppel.