4 юли 2014 г.

базов

Рано сутринта, за да можете да тръгнете в 6:00 сутринта към базовия лагер (CB). Закуска, която не си струва да се коментира (разтворимо кафе, мляко на прах и вид не твърде вкусни кифлички)

Първо се отправяме обратно към летището в Бишкек, за да летим до Ош (на киргизки и на руски: Ош)

Ош, хилядолетен град, който е бил важен анклав на Пътя на коприната. Това е вторият по големина и значение град в Киргизстан. Има около 255 000 етнически смесени жители (узбекски, руски и киргизки етнически групи) и главно мюсюлмани.

Този град пострада по специален начин народните бунтове през 2010 г. поради недоволството на населението от бившия му президент Курманбек Бакиев.

Полетът от Бишкек до Ош е безумен. Това е вътрешен полет, пълен до върха с хора и багаж. Трябва да платим наднормено тегло. Оставам с впечатлението, че истинската сделка в този полет са таксите за багаж с наднормено тегло.

Това е кратък полет (50 '), който преминава без затруднения. Не знам дали заради настроението ми или известна умора дори изглежда по-удобно от предишните.

Кацнахме в Ош. Летище, където микробус оставя багажа ви на земята и на открито.

Целият багаж и материалите от експедицията пристигат в перфектно състояние.

Там ни очаква някакъв офроуд микробус на Мерцедес (подготвени окачвания и колела), който да ни отведе до същия CB.

Напуснахме града, за кратко време изминахме невероятен път. До преди не много години те бяха черни пътища и пътеки. Според Хосе Гарсия Ромо Китай реши да построи тази магистрала, за да улесни търговията си с цяла Централна Азия. Казва ми, че магистралата е построена с китайска работна ръка, която не е таксувала за работата си. Възнаграждението му беше издръжка и възможност да има още едно дете при завръщането си в Китай.

Спряхме за обяд в къщата на Джок. По обичай сваляме обувките си, преди да влезем в къщата. Подът на мястото е мокет и е уютен. Декорацията е претоварена и с преобладаване на червеникави цветове.

Храната, която правим, е типична за онази част от света. Кисели млечни кремове, салати и някакви кухи кифлички, които са потопени в кремовете.

След обяд потеглихме отново. Прекосихме първата планинска верига през планински проход.

Последната част от нашето пътуване минава по много неравен път. Най-накрая виждаме планинската верига Памир в далечината.

Преминаваме през реката, която тече на един от езиците на стария ледник Ленин. Веднага след като стигнахме до дестинацията си.

CB се състои от 30 магазина, разпределени в 5 реда по шест магазина всеки. Разполага с голяма палатка за хранене, тоалетни, 2 душа и сауна. Нашата експедиция е наела и кухненската служба.

Първата ни работа е да поръчаме торбичките и да ги поставим в магазина, който ни е възложен. Магазините в CB, за щастие за нас, са изолирани от земята от

Първата ни вечеря заедно е много забавна. Сред всички членове на експедицията има добри настроения.

Настя (Настя), съпругата на Хосе Гарсия Ромо, също е с нас. Тя е нашият преводач и отговаря за всички преговори с персонала на ЦБ.

След вечеря малко чат и почивка след дълъг и изтощителен ден от повече от 16 часа пътуване.

Интериорът на палатката е удобен и с достатъчно място за двама души. Разгъваме чувалите (добивам Diamir Nanga Parbat) Първата ми вечер в CB е безсънна нощ, въпреки че почивам по-добре от предишните дни.