Написано от: Сантяго Рестрепо

изкачване

„Ограничението е в ума“
Седмицата изглеждаше вечна, последната седмица настъпи, след като планирахме това предизвикателство от около месец и половина. От момента, в който се качих на „автобуса” на предизвикателството, започнах да се подготвям повече психически, отколкото физически, тъй като знаех, че има точка на предизвикателството, която може да бъде постигната само със сърцето и ума.

Предизвикателството беше да се изкачи митичното и страховито писмо, намиращо се на около 80 километра от Марикита и на 3700 м н.в.
През седмицата на тренировка потвърдих, че тялото ми ще се съпротивлява и може да се изкачи самостоятелно, въпреки че също потвърдих, че не съм в най-добрата си форма, но предизвикателството беше да мога да завърша маршрута.
Разходката започна в петък по обяд, когато се срещнахме да съберем велосипедите и пазара. Тръгнахме през Лас Палмас, магистрала Меделин-Богота, Honda и Mariquita. Не пропуснахме техническата спирка в двореца на зърната, за да хапнем chócolo arepa със сирене, свински кори с кока кола и за десерт панела с мляко.

Трябва да призная, че десертът беше принуден от моята глупост да не опитам лют червен пипер, преди да го добавя към платната арепа, която дойде като страна със свинската кора, а зад мен имаше голяма табела като подигравка, която казваше „Аджи, ай Hijup #% Толкова лют лют пипер ”, но не го видях. Това беше първата пот от пътуването и смехът на съпътстващите пътници, когато ме видяха да страдам.

Пристигане в Марикита

Когато стигнахме до Марикита и след няколко валежи, при които сметнахме, че ще бъдат достатъчни, за да пресъхнат небето през останалата част от уикенда (колко грешихме) се озовахме в ресторант, за да хапнем малко паста карбонара и пилешка пица с нещо друго, което не знаех какво е, беше много добро и пълно с калории, от които ще се нуждаем на следващия ден.

За тези, които не знаят, Марикита е малък или междинен град в Колумбия, още повече, приемайки малко моето невежество, дори не знам какво живеят в този град, не знам каква е икономиката на сектора е, може да е ориз, така или иначе. Хотелът да бъде този малък град беше много добър, там не приключихме с настаняването на 18-те колоездачи и 5-те шофьори и ангели пазители, които щяха да ни бдят на следващия ден и ще ни доставят сандвичи със сладко и нутела, шоколади, брауни, мюсли, Gatorades, вода, кока, снимки и дори повече от веднъж глътка въздух, за да се даде още едно парче и да не се откаже.

Известният полицейски участък, който съобщава, че предизвикателството е изпълнено

22 ч. И светлините бяха изключени, пълна тишина и слушах само вътрешните си мисли, които умът ми започваше да пита „къде, по дяволите, ни докара?“ Бъди тих.
4 сутринта гръмотевиците и мълниите осветяват стаята и карат алармите на колата да звучат „няма да имаме достатъчно време за почивка, няма да достигнем целта“ тишина.
6 сутринта и алармата прозвучава, гладът започва да действа в тялото и той ми дава само сандвич с шунка и сирене, червено вино и портокалов сок за ядене. Все още валеше, но трябваше да се махнеш.
7:30 ч. Групова снимка преди отпътуване и тогава се разделихме, тъй като някои от нас отидоха да се загреят, а други започнаха. Много интелигентен.

Започване на обиколката

Първите 20 км направихме с добро темпо с около 15 км/ч, където успяхме да поговорим малко, но да не водим дълъг диалог. Времето се подобряваше по отношение на водата, но жегата беше малко притеснителна поради влажността, тъй като бяхме на около 500 MSNM.
След 20 км и минахме покрай град, наречен Фресно, групата се разпадна, някои продължиха със същото темпо, но краката ми вече показваха първите признаци на умора и бяхме само ¼ от пътя, затова реших да забавя темпото с други колеги.

Delgaditas, най-трудната част от Alto de Letras

Между 20 и 40 километър останах с тази група, но винаги като ги виждах, понякога ги достигах и след това оставах отново, но в този момент осъзнах, че ще бъде болезнено, страдащо и отчаяно почивка. монтиран. Утеши ме само да погледна отстрани, за да видя кафеените плантации и боровите дървета с невероятна долина, а на заден план известният град Маркеталия.
Най-накрая стигнах до средата на маршрута, все още имах групата в полезрението си, но краката ми вече ме боляха, започнах да се концентрирам върху ритъма на въртене на педали „С търпение пристигнахме в Рим, хайде, мижо, ние сме правиш добре "Шоколад, мюсли и gatorade, за да помогне на тялото.

Вече в пейзажа не можете да видите плантации за кафе, виждате само борови гори и други видове, които нямам представа как се наричат ​​(аз съм администратор, а не биолог) и накрая стигам до километър 60, където има добра почивка и се възползвам от възможността да пия гел за възстановяване на калориите, използвам възможността да видя пейзажа отново и виждам от другата страна на планината най-трудната част от маршрута, Delgaditas, където можете да видите как пътят изкачва се и се изкачва така, сякаш е стълба към небето. Вече беше около 2700 MSNM. "Братко, спускането е по-дълго от това, което все още трябва да дойдем" "Тази болка в краката е като браво, това е като повдигане на длани и половина с изгаряне, не мисля, че ще стигнем там".

Последният участък

Започвам да изкачвам последния участък с последното нещо, което имам и е много малко, търпение. На всеки 100 м поглеждам към Garmin и виждам, че не напредвам нито в далечината, нито във вертикалното изкачване, в този момент приятел се приближава до мен с кола и го питам „кажи ми, че остава малко, за да стигна до там, Моля те!" „Уй Санти, дълъг път трябва да се извърви, студът е много груб и вали горе, дойдох да ти донеса якето ти“ Духът ми отиде на пода, гласовете ми казаха защо, по дяволите, съм влязъл в това и моето краката вече ми крещяха от болка, затова се възползвах от възможността да спра за минута и да облека якето си и да си поема въздух.

Няколко минути по-късно имаше дъжд, който се усещаше като буря, който от една страна намали изгарянето на краката ми, но започнах да усещам, че телесната температура спада и ръцете ми започнаха да замръзват. По това време мислех само за техниката, на която научих приятел да поддържа ритъма. Състои се в това да си представим, че краката са лостовете на музикална кутия, че за да звучи правилно мелодията, тя винаги трябва да се движи с постоянен ритъм, нито прекалено бързо, нито твърде бавно.

Невадо дел Руиз от Alto de Letras - Фотография: Altimetrías Колумбия

Спомних си, че след дева в планината имаше спускане и след това бяха изкачени последните 4 км, така че започнах да работя, за да стигна до девата, случи се, че след девата беше необходимо да изкачим още около 2 км приблизително. направен вечен и нямах повече течност, просто брауни, което използвах възможността да го спра и да го ям, тъй като духовете ми бяха отишли ​​на пода и отчаянието на облаците, ръцете ми вече не ги усещаха.
Последните два километра бях придружен от кола, в която отидоха двама приятели, които ми се смееха на лицето, че смесената умора, отчаяние, щастие, сериозността на продължаването на поддържането на ритъма и концентрацията върху музикалната кутия ме накараха да увенчая митичния връх на букви след 80 км, височина 3700MSNM, температура 5 ° C и мокро, сякаш сме влезли в басейн.

Тялото ми трепереше, мозъкът ми не работеше и сърцето ми не можеше да измери постигнатото, тъй като нямаше снимки, нямаше викове на щастие, а само топла вода от панела, сухи дрехи и копнеж за ограда от половин килограм в Манисалес. само аз имах нужда.
Два дни по-късно осъзнах, че никога не съм довеждал тялото си до краен предел, че с малко повече тренировки ще достигна по-добро физическо състояние, но че компанията и разходката са от съществено значение, за да го запазя в спомените си до края на живота си.